Arbeitgeberbewertungen für Lifeplus | Glassdoor.de

Bewertungen für Lifeplus

Aktualisiert am 3. Sep 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

39 Bewertungen gefunden

3.2
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
62%
Würden einem Freund empfehlen
85%
Befürworten Geschäftsführer
Lifeplus CEO Malcolm Vincent (no image)
Malcolm Vincent
23 Bewertungen
  1. „Aufstiegschancen”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt

    Ich habe bei Lifeplus gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    gute Aufstiegschancen, wenn man gewillt ist hart zu arbeiten, basis training für Weiterentwicklungen, tolles Personal

    Kontras

    Teilweise unorganisiert was frustriert, mehr Unterstützung zur persönlichen Weiterentwicklung wäre gut

    Lifeplus2019-03-27
  2. „Needs better leadership”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Manager 

    Ich arbeite bei Lifeplus (Vollzeit)

    Pros

    Free vitamins and supplements at work. Most people are super friendly and helpful. Good support for training and development.

    Kontras

    Lack of direction and strategy from leadership. Plans and focus change constantly. Management appear friendly and supportive, but not always the case. No flexible working, which is suprising for a health and wellbeing company. Can progress if management like you, if not no chance.

    Rat an das Management

    Develop 5 year strategy and stick to it.

    Lifeplus2019-09-03
  3. „CSA - Non-Voice”

    SternSternSternSternStern
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Administrator in Saint Neots, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Lifeplus (Vollzeit)

    Pros

    Wide variety of queries, work, etc; friendly colleagues.

    Kontras

    Some of the work targets can be unrealistic; There can be issues for colleagues when they need to wait for help from someone with a higher permission level in a certain app before they can finish the request they're dealing with.

    Rat an das Management

    See cons - all colleagues need to have easier access to some of the apps.

    Lifeplus2019-08-12
  4. „Great people, some great opportunities”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Key Account Executive in Saint Neots, England
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Lifeplus (Teilzeit)

    Pros

    Friendly positive supportive atmosphere Genuine care for wellbeing Pay is good Nice benefits package Opportunities to grow/develop if you have the right attitude

    Kontras

    Lack of flexibility in working hours unless you are a CSA where there are lots of options Management somewhat detached from the rest of the company Dated systems and procedures don’t always make sense, and lack of willingness to streamline processes (ie that’s just the way it is)

    Rat an das Management

    Clearer communication and deliberate trickle down. Also don’t treat departments differently

    Lifeplus2019-07-19
  5. „Poor management - no career progression”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Call Center Representative in Saint Neots, England
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Lifeplus als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    You can take call, if you like and get know Lifeplus products

    Kontras

    Very poor and unprofessional management. No people management skill, no leadership skill. About 40% attrition rate. About 70% of the company comes from Germany. They work there mostly as call taking agents. Germans they very much support each other. If you are not German you will have less chance to progress in your career as you are excluded. As a non German you can be maximum a Team Leader if you build up good... relationships. Very slow career progressing opportunities, take 2-3 year to be just a simple team leader. High Management is English, so as a European you have hardly any chance to be in Management. People who are training you developed several assessments. If you pass it you can get pay rise. However it's not easy to pass it as they have some questions which has nothing to do with your work. I suppose they don't have any more so much experience with agents every day work and they should update their knowledge in order to be able to put together proper assessment questions. I would not recommend to work at Lifeplus.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Must value people with professional background and give chance to non native speaking English people as well

    Lifeplus2019-08-09
  6. „Best contact centre job in the sector”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Administrator in Saint Neots, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Lifeplus (Vollzeit)

    Pros

    Positive and motivating work environment, pay above average. Many young and international colleagues

    Kontras

    Three different company sites - it would be easier having all departments in one purpose-built office

    Lifeplus2019-06-14
  7. „Do not waste your time”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - German Speaking Team Leader 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 5 Jahre bei Lifeplus gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    If you are looking to work in the UK and joining from abroad then they have an intro package but you have to work there a year.

    Kontras

    All their values and morals are just marketing gimmicks, there is no substance to the company or the products. This is illustrated by the fact that the products which are so great and so helpful, if they were, wouldn't the staff be instructed on their use? No they are not. The management defence to this is that the staff aren't allowed to advise clients on medical matters as they do not have the appropriate... medical training. Not that the customers who promote the product do either.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Change the management

    Lifeplus2019-07-09
  8. „Poor customer, employee and agency empathy.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
     
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe bei Lifeplus gearbeitet ()

    Pros

    Company researches and makes healthy produce

    Kontras

    Leadership shows little empathy for customers, agents or employees.

    Rat an das Management

    Listen to customer feedback and respond with an attitude to resolve issues and then some, especially if issues are of your making!

    Lifeplus2019-06-23
  9. „Salary”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - CSA in Saint Neots, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Lifeplus als Vollzeit

    Pros

    Benefits, flexibility, support, kind colleagues, good starting job

    Kontras

    Relocation package could be more generous

    Rat an das Management

    Communication should be more transparent

    Lifeplus2019-05-28
  10. „Customer Service”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - German/Dutch Customer Service Administrator in Saint Neots, England

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Lifeplus als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    Good for Starters Take Care for Flight and Hotel as a starter

    Kontras

    Job gets soon very boring Work/Life Balance is a bad joke

    Lifeplus2019-05-26
39 Bewertungen gefunden
</>Einbinden