Fragen im Bewerbungsgespräch: Intern | Glassdoor.de

Fragen im Vorstellungsgespräch: Intern

Fragen aus Vorstellungsgesprächen für intern, von Bewerbern geteilt

Top Vorstellungsgespräch-Fragen

Sortieren: RelevanzBeliebtheit Datum

Warum möchten Sie bei uns anfangen?

4 Antworten

Ich kenne Sie bereits über die Kooperation mit der Hochschule

Gute Bewertung. Machbare karieresteigerung und Bildung gleichzeitig... was mann noch mehr sich wünscht. Ich arbeite nicht um ein milion zu verdienen. Aber ich will das ein Milion mich verdiennt :-)

Weil ich gerade eine Herausforderung suche. Ich weiß ,daß ich sehr viel weiß und kann. Bin sehr lernfähig. Nun wo sind meine Gräben? ...

Why do you want this position? What is your previous experience? Why should we pick you? Are you allowed to work in the EU?

3 Antworten

Would you be able to work more hours per day than normal?

3 Antworten

Tell me about your educational background.

4 Antworten

to describe my CV in detail and my future goals

2 Antworten

Ich war auf ihre Fragen gut vorbereitet, also ich bekam keine unerwarteten Fragen

2 Antworten

Warum hast du vorher bei einer Beratung gearbeitet und willst jetzt zu uns in die Start Up Branche?

2 Antworten

Detect if two strings are anagrams from one another. (Not palindoms! Anagrams are just mixed letters)

2 Antworten

The typical investment banking questions. It is very important to know: 1. Who is FCF? Taking a look at the company website helps a lot. They have published many market studies, have information regarding their business, their previous deals etc. 2. Technical part: Solid knowledge of accounting, valuation, whats going on in the financial market, league tables 3. Why FCF and why Investment banking? I think every company wants to first understand how genuine your interest is. Are you applying because you really are thrilled to work in investment banking? Do you even know what expects you in such enviroment? Are you ready to commit to a such challenging job?

1 Antwort

Could you tell us about your career?

1 Antwort
110 von 757 Fragen im Vorstellungsgespräch