Büro von Akzo Nobel Worldwide Columbus | Glassdoor

Akzo Nobel Worldwide Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)

Bewertungen für Akzo Nobel Worldwide Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)

  • Hilfreich (1)

    „Many complain, for good reason”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    Ehem. Mitarbeiter - Lab Technician in Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Lab Technician in Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Akzo Nobel Worldwide gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Decent pay, guaranteed hours, friendly co-workers, diverse work environment

    Kontras

    No work-life balance, unnecessary drama, superficial solutions to problems

Alle Bewertungen anzeigen

Fotos von Akzo Nobel Worldwide, Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)

Akzo Nobel Worldwide-Foto von: warehouse resin

Jobs bei Akzo Nobel Worldwide, Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)

Gehälter für Akzo Nobel Worldwide Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)

Gehälter in $ (USD)
Durchschn.
Min.
Max.
2 Gehälter
Etwa 85 Tsd $–109 Tsd $
85 Tsd $
109 Tsd $
Etwa 85 Tsd $–109 Tsd $
85 Tsd $
109 Tsd $
2 Gehälter
Etwa 73 Tsd $–100 Tsd $
73 Tsd $
100 Tsd $
Etwa 73 Tsd $–100 Tsd $
73 Tsd $
100 Tsd $
Etwa 37 Tsd $–45 Tsd $
37 Tsd $
45 Tsd $
Etwa 37 Tsd $–45 Tsd $
37 Tsd $
45 Tsd $

Vorstellungsgespräche bei Akzo Nobel Worldwide Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)

Erfahrung

Erfahrung
40%
20%
40%

Einladung zum Vorstellungsgespräch

Einladung zum Vorstellungsgespräch
80%
20%

Schwierigkeit

2,8
Durchschnittl.

Schwierigkeit

Schwer
Durchschnittl.
Leicht
  1.  

    Engineering Manager (Columbus, OH)-Vorstellungsgespräch

    Anonymer Bewerber im Vorstellungsgespräch in Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Kein Angebot
    Negative Erfahrung
    Leichtes Gespräch

    Bewerbung

    Ich habe mich online beworben. Der Vorgang dauerte mehr als 3 Monate. Vorstellungsgespräch absolviert im Januar 2019 bei Akzo Nobel Worldwide (Columbus, OH (Vereinigte Staaten von Amerika)).

    Vorstellungsgespräch

    The job was posted approximately 11/1/2018. I applied 11/6/2018. Job was reposted 11/26/2018. I was contacted by a talent acquisition advisor the first week of December 2018. 30 min phone call with typical format: describe position, 2 - 3 simple behavioral based questions, then try to get salary expectations. During the third week of December I was told the hiring manage wants a phone screen. This was scheduled for the first week of January 2019. The phone by the hiring manager was similar to the talent acquisition advisor but more laid back. More of conversation. A few days later I was invited for an onsite interview.

    The onsite interview lasted about 1.5 hours. The interview consisted of the site manager, the production manger, the continuous improvement manager, and the outgoing engineering and maintenance manager. The interview consisted of behavioral based questions based on Akzo's four guiding principles. Wrapped up with a tour.

    Now, by this time I had invested 1 hour in application, two hours in phone screens, several hours driving to and from interview, and the actual in person interview.

    I NEVER HEARD BACK AFTER THE ONSITE INTERVIEW. GHOSTED. OK, you don't think I am good fit. No problem. Just have the courtesy to send a form letter thanking me for my time and that you are moving on. No problem.

    Akzo also did not ask me about my travel expenses to and from the interview. I had to write to their recruiter and HR about four times to get a response. I had to follow up as many times just to get an acknowledgement. This was very unprofessional. Colleagues asked me "would you really want to work for company that can't follow-up on anything?"

    Fragen im Vorstellungsgespräch

    • There were several behavioral based questions that they wanted answered in the STAR format (Situation, Task, Action, Result) based on Akzo's four principles:

      - Customer focus;
      -Deliver on commitment;
      -Passion for excellence; and
      -Winning together.   1 Antwort
Alle Gespräche anzeigen