Arbeitgeberbewertungen für Yalwa | Glassdoor.de

Bewertungen für Yalwa

Aktualisiert am 10. März 2019
10 Bewertungen

Filter

Filter


3,1
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Klaus P. Gapp
9 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. Hilfreich (1)

    „Ich fühle mich hier sehr wohl”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - ITler in Wiesbaden
    Akt. Mitarbeiter - ITler in Wiesbaden
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Ich fühle mich bei Yalwa sehr wohl. Man hat viele Freiheiten, arbeitet zusammen mit tollen Kollegen mit Teamzusammenhalt. Meine Aufgaben sind interessant und ich lerne so viel. Die Firma is top und ich komme jeden morgen gerne her.
    Man bekommt viele Leistungen: Schulungen, Getränke und Obst, Massagen.
    Das Team unternimmt viel zusammen (Kart, gemeinsames Kochen, mal was trinken gehen) und hat viel Spaß.
    Mir gefällt am besten, dass ich mich hier einfach wohl fühle.

    Kontras

    Es gibt nicht viel was mich stört. Manchmal nervt ein Kollege. Aber wo ist das nicht so.

    Rat an das Management

    Lasst euch nicht beirren und macht weiter so.


  2. Hilfreich (2)

    „Avoid this company like the plague”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Support in Wiesbaden
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Support in Wiesbaden
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Yalwa gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Nothing. I can’t even recommend the coffee. It’s as weak as our CEO.

    Kontras

    I would never recommend this company to my worst enemy. I have never seen such a disorganized, heartless, money hungry group of people in my life. Yalwa has created a platform that at this rate is going to be the next Silk Road.

    The salary is an absolute joke and is barely above minimum wage. Management mostly consists of lazy corporate doormats. If you ever have the audacity to question management you will be belittled and then punished into oblivion. HR have their heads so far up their butts they will never see the light of day again. Communication is a foreign concept.

    Performing brain surgery is easier than getting vacations approved in this company. Some employees wait weeks to get their vacation approved due to the extremely high turnover rate (I mean, they have to make sure at least one person is employed and working on that date.)

    The content that the Customer Support employees have to review is so horrifying that even other companies hired therapists for their CS team but not Yalwa. You are on your own.

    The internal programs are so painstakingly slow that you can regularly read the news, send some emails on your mobile or take a nap while waiting for them to react.

    The combination of terribly designed shift schedules, working most weekends and working almost every holiday can guarantee you will lose contact with some friends and family.

    If you have any morals or friends and family that you don’t want to lose then do not under any circumstances work in this company.

    It’s a nightmare in here.

    Rat an das Management

    Yalwa, stop living in denial. You pretend to care about your employees but in reality, you see them as disposable pieces of trash. Wake up already and start making some major changes instead of a few insignificant ones and then pat yourselves on the back for a job well done.

  3. „Tolle Firma, viel Angebot an Mitarbeiter”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Specialist Customer Service in Wiesbaden
    Akt. Mitarbeiter - Specialist Customer Service in Wiesbaden
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Tolles Team, viele Teamveranstaltungen, viele Angebote für uns, tolle Büros

    Kontras

    Die Arbeit ist manchmal eintönig


  4. Hilfreich (5)

    „Man kann sein Privatleben ruhig vergessen!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Wiesbaden
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Wiesbaden
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Yalwa gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Was? Es gibt keine solche Sache.

    Kontras

    Gar keine Wertschätzung! Mega erwartungsvoll, kein Respekt vor Mitarbeiter.
    Die Geschäftsführung lebt im Traum und sieht die Mitarbeiter eher als Roboter!


  5. Hilfreich (4)

    „Sehr vielversprechend.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Marketing-Spezialist in Wiesbaden
    Akt. Mitarbeiter - Marketing-Spezialist in Wiesbaden
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa (mehr als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Es gibt eine Menge Raum für Wachstum in Ihrer Karriere. Sie sind frei, es zu steuern, aber manchmal sind Sie gezwungen, die Verantwortung zu übernehmen, bevor Sie dafür bereit sind. Nun, ist es eine Beziehung des Gebens und Nehmens. Man lernt sehr viel. Von NULL zum Helden in einem kleinen Teich. Überleben der Besten.

    Kontras

    Kleines Gehalt. Keine Prämien. Schwer, eine Gehaltserhöhung zu erhalten.

    Ein Fisch wird entsprechend seiner Fähigkeit zu fliegen bewertet.

    Rat an das Management

    Versuchen Sie, die Mitarbeiter im Unternehmen zu halten, das gäbe Konsistenz und eine feste Richtung.


  6. „Great place to work”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Marketing Manager in Wiesbaden
    Akt. Mitarbeiter - Marketing Manager in Wiesbaden
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Offices, team, colleagues, tasks, events, lunch tasty, beverages/fruits free, company culture, location

    Kontras

    We could be faster sometimes.


  7. Hilfreich (1)

    „Good employer”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa

    Pros

    Great cross functional team from all over the world, and very supportive colleagues and people manager. Support of language courses & own development. Nice and cosy office to work. Good benefits (I love the massage). Very close to public transport.

    Kontras

    I can't really say something negative...

  8. Hilfreich (3)

    „Flexible and nice place to work at”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Specialist in Wiesbaden
    Akt. Mitarbeiter - Specialist in Wiesbaden
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa (mehr als ein Jahr)

    Pros

    -very nice and welcoming people
    -flexible working hours
    -fruits, drinks, kicker and games
    -relaxed working atmosphere, laid back organization culture, casual dress code
    -open to suggestions, eager to order resources you might need to develop your skills / knowledge

    Kontras

    -minor communication issues at times, nothing that can't be improved tho

    Rat an das Management

    Keep on becoming better and better as a working place:)


  9. Hilfreich (2)

    „Just don´t work there. The worst company I have ever worked for in my entire career.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Frankfurt
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Frankfurt
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Yalwa gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    You do have free fruit and A/C and heating. Sometimes someone brings free chocolates or ice cream. Coffee, tee and milk is also free.

    Kontras

    The salary, if you are German, is simply a kind of joke. Even the DHL delivery guys earn more per hour. The schedules are simply horrible, and completely useless and non sense and it leads into a sleeping deprivation as you cannot get use to be working one day on late shift going to bed at 00.00 and a day later having to wake up at 4 in the morning, only for reviewing pictures of private parts sent by the users. Is like the worst version of Tinder you can imagine. Wait, you cannot even imagine until you start to work there. Ladies, you won' t probably would like to see those pictures. Gentleman, we are more used to it. You have to work more weekends that they say in the interview, actually, two a month, besides bank holidays and also Xmas and New Year even when the Company is closed and the rest of the employees are on mandatory holidays. I only worked one month and a half for Yalwa and I left because they had such a horrible management that was impossible for me staying one more day wasting my time working there. Actually, you won't see any German working for the company as they are only looking for desperate immigrants that cannot get any other job.

    In short, think about all the things a company could do to make their workforce happy, OK? Let's say they do completely the opposite!! And you are not even allowed to discuss or have a dialogue because is not allowed to. Actually, you cannot even take a weekend on holidays because is forbidden. Can you believe it?

    I feel sorry for the teammates working there as they were the only thing I liked. Most of them are Latin-american immigrants, they barely speak some English and obviously don' t speak any German so, they don't have any other chance in our country but to stay there.

    Rat an das Management

    Take care of your employees, for God sake.


  10. Hilfreich (6)

    „Worst Company ever”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Yalwa

    Pros

    You have free fruits, drinks and you can say people that you are empoyed.

    Kontras

    The money that the company wins it's mostly based in premium accounts that has less filters to advertice or promote the worst things in the internet. Yalwa creates a plataform that allows similar content as the one in the deep web.
    In the other side, the company is against employees benefits, personal development and healthyness.