Arbeitgeberbewertungen für Worldwide Clinical Trials | Glassdoor.de

Bewertungen für Worldwide Clinical Trials

Aktualisiert am 2. Jun 2019

3.9
Worldwide Clinical Trials CEO Neal R. Cutler, M.D.
Neal R. Cutler, M.D.
  1. "Senior CRA"

Akt. Mitarbeiter - Senior Clinical Research Associate in Berlin

Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Worldwide Clinical Trials als Vollzeit

Pros

Tolles Arbeitsatmosphäre, hier ist Work-Life-Balance wirklich möglich

Bis jetzt keine kontra entdeckt

Bis jetzt keinen Rat zu geben

Worldwide Clinical Trials2019-05-07

"Hoher Grad an Flexibilität"

Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Worldwide Clinical Trials (Vollzeit)

Pros

Flexibilität der Arbeitsplatzes und Arbeitszeit, Home-office Vertrag in den meisten Fällen. Fokusiert auf wenige therpautische Felder. Hohe Kompetenz Wachstumswille Kundenberatung ist Teil der Aktivität Typische Kunden: Start-ups und mittelgroße Firmen

zunehmend bürokratisch, dabei teilweise unnötig sehr viele Dinge geschehen noch manuell, obwohl sie automatisiert werden könnten

Haltet die Talente, Entwickelt klare Karrieremöglichkeiten Investiert in digitale Technologie zur verbesserten Kommunikation und Reduzierung des Arbeitsaufwandes (Automatisierung wo möglich) Entwickelt eine Kultur des Muts zum kontrollierten Fehler.

Worldwide Clinical Trials2017-07-04
  3. "Überzeugend und angenehm!"

Akt. Mitarbeiter - Clinical Research Associate in Berlin

Pros

Großes Team mit Mentoren. Sehr gut und gründliche Einarbeitung. Sehr faires Gehalt und Benefits.

Durch die Größe des Unternehmens ist es schwierig den eignen Platz zu finden.

Weiter so!

Worldwide Clinical Trials2015-05-18

"Irrsinniges Arbeitspensum"

Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Worldwide Clinical Trials gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Man lernt viel über klinische Studien und arbeitet in einem angenehmen, professionellen und kollegialen Umfeld. Man lernt Prozessstrukturen kennen und sammelt viele Erfahrungen, was das Arbeiten im Team unter Zeitdruck betrifft. Auscdiesen Erfahrungen wird man definiert für seine berufliche Zukunft großen Nutzen ziehen. Versucht einfach, den Rhythmus mitzugehen und über mehrere Jahre die Arbeitsbelastung durchzustehen,...

Work-Life-Balance: unbekannt. Die Interessen der Familie: irrelevant. Urlaub: ausgeschlossen. Ein echter Single-Job für Leute, die gern rund um die Uhr arbeiten (und zwar sowohl im als auch gegen den Uhrzeigersinn :)

Bedarf für mehr Fußsoldaten und weniger Vorgesetzte, Karriereentwicklung der Mitarbeiter: eher aus den eigenen Reihen von WCT "großgezogen" als neue externe Angestellte, besser entwickeltes System für interne Abläufe ist erforderlich.

Worldwide Clinical Trials2014-02-07

"Passive-aggressive Line Managers, no communication, low quality deliverables"

Akt. Mitarbeiter - Site Contracts Specialist

Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Worldwide Clinical Trials (Vollzeit)

Pros

Salaries are generally competitive .....

Everything else. - Line Managers are disrespectful and passive-aggressive; - Training is very poor; - Materials (contract templates) are often full of clerical/grammatical errors; - Department management are paranoid - they would not agree to uploading templates in a library because "....other departments would then have access to them too!".

Give us a vision!

Worldwide Clinical Trials2014-11-18
  6. "Work Life Balance"

Ich arbeite bei Worldwide Clinical Trials (Vollzeit)

Pros

I have been working at Worldwide Clinical Trials full-time since 2013. The best point for the company is the Flexible Work Schedule. A flexible schedule does not mean that employees can come and go at will. A flexible schedule policy spells out what the employer means by flexible hours.

There is no annual face to face refreshing training provided. Very minimum new studies for my region that make the employees demotivated.

Worldwide Clinical Trials2019-06-03

"Best Mid Size CRO"

Akt. Mitarbeiter - Senior CRA in Raleigh, NC

Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Worldwide Clinical Trials (Vollzeit)

Pros

If you have worked with very large CROs and tired of metrics and nuisance then try working with Worldwide CRO.. Mid size CRO with a twist... Balanced workload, line managers are involved, senior leadership is approachable and executive team believe in open door communication.

Nothing specific I can think of

Worldwide Clinical Trials2019-05-16

"Small company who invests in their people to ensure quality achievements"

Akt. Mitarbeiter - Operations Manager in Morrisville, NC

Pros

Benefits, Culture, Stability, Technology, Growth Opportunities

Recruitment, None, None, None, None.

You could definitely improve your recruitment department. Recruiters aren't responding to interested candidates in a timely manner and often times are not well informed of the position for which the candidate has applied in order to answer questions adequately.

Worldwide Clinical Trials2019-05-15

"Big Things, Small Feel"

Akt. Mitarbeiter - Lead CRA in Seattle, WA

Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Worldwide Clinical Trials (Vollzeit)

Pros

Teamwork is dreamwork, I learned this phrase from a counterpart and truly believe it and feel that here! I've been with the Worldwide for just over a year but have been missing the small feel of a company like this. We are mighty though and can get things done.

Sometimes growing pains hurt but we we're working through them successfully.

Worldwide Clinical Trials2019-05-15
  10. "Professional and Friendly"

Akt. Mitarbeiter - Senior CRA in Tampa, FL

Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Worldwide Clinical Trials (Vollzeit)

Pros

I love working here at Worldwide Clinical Trials because my coworkers are all team players who are always friendly, professional and most of all dedicated to making the world of research better for future generations!

Working remotely from home doesn't allow me to interact on more of a face to face basis; however, with Skype, I can communicate daily with my project team.

An annual company party in the Tampa Bay area would be great!

Worldwide Clinical Trials2019-05-16