Bewertungen für Westpac Group Personal Banker | Glassdoor.de

Westpac Group Bewertungen für Personal Banker

Aktualisiert am 19. Sep 2019

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4.2
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
85%
Würden einem Freund empfehlen
90%
Befürworten Geschäftsführer
Westpac Group CEO Brian Hartzer (no image)
Brian Hartzer
19 Bewertungen
  1. „PBS”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Personal Banker Specialist in Sydney

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Westpac Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good exposure to banking and financial services

    Kontras

    The Bonus structure is convaluded.

    Westpac Group2019-09-19
  2. „people are helping people business”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker in Melbourne
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Westpac Group (Vollzeit)

    Pros

    we care people, both customers and employees

    Kontras

    sometimes it is a lengthy process but again it is a bank risk management view

    Westpac Group2019-08-14
  3. „Not just a job, but like a family”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker Specialist in Erina
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Westpac Group (Vollzeit)

    Pros

    Training, development, resources and life style is incredible. Westpac are big on work/life balance and are very understanding. If you air your voice they will give you every resource and opportunity to help you develop your career further within the group. I worked hard for a year and spoke to my bank manger about move into home lending. Within a month I was put in a fast track course to become a lender.... Best place I’ve worked not just for opportunity but for working with likeminded people that care

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    Kontras

    Just like any job there is stress from work load.

    Westpac Group2019-06-28
  4. „good place to start”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Personal Banker 

    Ich habe bei Westpac Group gearbeitet (Teilzeit)

    Pros

    good culture and pretty good pay

    Kontras

    not too much to say

    Westpac Group2019-06-20
  5. „good and friendly working environment”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker in Sydney
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Westpac Group als Vollzeit

    Pros

    flexible hour, good teamwork and expose to lots of opportunities

    Kontras

    identify customers' need and offer them rightful solution

    Westpac Group2019-05-27
  6. „Great company culture”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker in Sydney

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Westpac Group (Vollzeit)

    Pros

    -Great company culture -Supportive management -Career progression

    Kontras

    keep up the good work

    Westpac Group2019-06-09
  7. „Personal Banking specialist”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker in Sydney

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Westpac Group (Vollzeit)

    Pros

    Good perks High customer base Permanent position

    Kontras

    Not so great manager Demanding Very bad incentive system

    Rat an das Management

    More training for managers

    Westpac Group2019-04-05
  8. „Personal banker”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Personal Banker 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Westpac Group ()

    Pros

    Good staff, relaxing environment

    Kontras

    Plenty of red tape. Management push results

    Westpac Group2018-09-20
  9. „Not worth the stress”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Personal Banker in Brisbane
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Westpac Group als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    Get to meet lots of people and if possible able to help

    Kontras

    Stressful environment more about making sales than actually helping people a lot of pressure from management to make sales

    Rat an das Management

    Stop and actually listen to your employees. There is so much pressure from management that creates a bulling environment from management

    Westpac Group2018-09-12
  10. Hilfreich (1)

    „great principles no support”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Personal Banker in Perth, Western Australia
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe bei Westpac Group gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    the company has great training on the companies people express elearning platform , however if your a newstarter you need someone to guide you through it most of the time this never happens like many other processes that have online maps but no one to guide you. Great uniform and offices.

    Kontras

    - little to no support due to lack of experience in team leaders role -micro management to the max making it harder to achieve targets -too many RB systems and unnecessary doubling up of record keeping hindering work progress and making workers feel like they are peeling potatoes in the navy as corporal punishment. -targets for smaller branches not adjusted according to the customer base making targets... unrealistic and unbelievable thus never receiving a bonus at these branches and being micro managed is bad for staff moral and unfair.

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    Rat an das Management

    get more frontline staff. Get a good team for BEL that helps to navigate through support point and put arrows for this everywhere on the homepage. Only engage in Branch managers to branches when they are actually interested in training their staff and know how to. Alter your targets to customer base. Bring back the 4 week training for all new to bank staff.

    Westpac Group2018-06-06
33 Bewertungen gefunden