Bewertungen für USAA Auto Claims Adjuster | Glassdoor.de

USAA Bewertungen für Auto Claims Adjuster

Aktualisiert am 14. Aug 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

71 Bewertungen gefunden

3.3
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
53%
Würden einem Freund empfehlen
82%
Befürworten Geschäftsführer
USAA CEO Stuart Parker
Stuart Parker
40 Bewertungen
  1. Hilfreich (4)

    „Ups and downs”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster in San Antonio, TX
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei USAA gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Fantastic benefits, campus, amenities, people.

    Kontras

    Inbound call center, no time to call out on assigned claims.

    Rat an das Management

    Pick either an inbound call center with no file ownership, or allow your adjusters to put time into their claims. The environment trying to do both was toxic. Constant blame of coworkers because if they don't handle it "someone else will" and frustration from members.

    USAA2019-08-14
  2. Hilfreich (4)

    „The claims department is not what it seems. Very tolling on mental health.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster in San Antonio, TX
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei USAA (Vollzeit)

    Pros

    Benefits, amazing coworkers, nitro bike

    Kontras

    Don't get paid enough to get verbally abused on the phone, metrics are unrealistic, management does not care that frontline employees are struggling

    USAA2019-08-14
  3. Hilfreich (1)

    „Job”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster 

    Ich habe bei USAA gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good benefits and lots of time off

    Kontras

    Always on the phone and must stick with adherence.

    USAA2019-07-29
  4. „Good company, stressful job”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei USAA gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Great pay Good benefits Good management

    Kontras

    High almost impossible expectations Constant inbound calls Draining work

    USAA2019-08-14
  5. Hilfreich (5)

    „Wonderful company, fantastic career choice for those burn-out by retail/hospitality/food service management”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster in Phoenix, AZ
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei USAA als Vollzeit

    Pros

    - Excellent company culture... The company really invests in it's employees & is responsive to our feedback (which is amazing considering how large the company is) - Work-life balance... I have every weekend off, have yet to work more than 45 hours during any given week (and even then the OT isn't a problem since I'm hourly). - 401K Program... USAA matches all employee 401K contributions $1 for $1 up to 8% of... our income starting our FIRST DAY (unheard of!) - Affordable & quality health insurance benefits - PTO is plentiful (32 days during our 1st year at USAA!) and is easy to use once new hire training is complete - Generous tuition assistance program... The company invests millions of dollars for the professional development of it's employees at all levels - The Phoenix USAA Campus is beautiful & state-of-the-art on-site amenities (Clinic w/ RN's on staff, Starbucks, fitness center, several cafeterias/cafes, relaxation rooms, tranquil outdoor spaces) - I get paid very well for what I do - Turnover is relatively low, so I'm surrounding by highly tenured & talented co-workers that are very helpful to the noobies - USAA new hire training programs are thorough, extensive, and effectively prepare employees for their daily tasks; my training lasted 4 months! - Although all new auto adjusters work M-F, 11:00 am - 7:30 pm initially, there are opportunities to "bid" for earlier shifts (the earliest being 7:00 am - 3:30 pm); most adjusters get the schedule they want by the end of their first year at the company

    Mehr anzeigen

    Kontras

    - This is NOT the ideal job for anyone that is not accustomed to working in a fast-paced and stressful environment... Claims adjusters at USAA are always BUSY! - This is NOT the ideal job for anyone who is accustomed to working "banker's" hours or only accustomed to working 40 hours a week. At times we do have to put in a little bit of OT every once in a while. All new auto claims adjusters work 11:00 AM - 7:30... PM Monday thru Friday. - Because turnover is so low, it can take a while to get promoted to a management position - The company prefers managers have bachelor's (or even graduate degrees at times) for management positions.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Focus on hiring candidates with retail/hospitality/food service experience. These individuals would not only be able to handle the fast-paced workload, but they welcome (with open arms) the stable work schedule of an Auto Claims Adjuster, even with the slightly non-traditional 11:00 am - 7:30 pm shifts.

    USAA2019-06-19
  6. Hilfreich (1)

    „Good job for some who just graduated from college”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster in Tampa, FL
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei USAA (Vollzeit)

    Pros

    I like the bonus get

    Kontras

    I think they micromanagement

    USAA2019-06-15
  7. Hilfreich (1)

    „Good first job for a college graduate”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei USAA (Vollzeit)

    Pros

    benefits, you learn about policies and how contracts work, overall good work experience, opportunities to get involved with organizations within the company

    Kontras

    you can experience burn out rather quickly

    USAA2019-05-30
  8. „Great Overall Company”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei USAA (Vollzeit)

    Pros

    Job Security is guaranteed.

    Kontras

    Staring pay on lower end

    USAA2019-04-28
  9. „Great place to work.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Auto Claims Adjuster in Phoenix, AZ
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei USAA (Vollzeit)

    Pros

    There are a lot of opportunities. USAA will pay up to $10k a year for continued education from day one. Will match up to 8% on 401k. Management looks to help you promote as long as you are working hard.

    Kontras

    The campus gym isn’t big enough.

    USAA2019-04-25
  10. Hilfreich (2)

    „Claims life”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Auto Liability Claims Adjuster in Phoenix, AZ

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei USAA (Vollzeit)

    Pros

    Good benefits, bonus makes up for lack of base pay

    Kontras

    Lot of work, constant change

    USAA2019-02-07
71 Bewertungen gefunden