Arbeitgeberbewertungen für U.S. Bank | Glassdoor.de

Bewertungen für U.S. Bank

Aktualisiert am 22. Okt 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

3.4
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
61%
Würden einem Freund empfehlen
78%
Befürworten Geschäftsführer
U.S. Bank CEO Andrew Cecere
Andrew Cecere
547 Bewertungen
  1. Hilfreich (1)

    „Not Ethical”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Operations Manager 
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei U.S. Bank gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    If you are lucky enough like I was to work for a good business line, the people can be great!

    Kontras

    After Richard Davis left, the company culture changed and became less people oriented. Senior leadership always defaults their policies to 'manager discretion'. As a manager for many years there, I saw some horrible and extremely unethical actions taken by managers. Human Resources will always back up the managers. For example: If a manager does not like a certain employee, that employee better watch their back... because they will be 'black balled' in the organization. I have unfortunately watched peer managers get away with this behavior. I have seen managers sit around in conference rooms attempting to ascertain which employee said what comment on the annual all employee surveys. I have seen promotions due to favoritism. I know calling the ethic hotline is NOT anonymous. I have heard with my own ears how the details are provided verbatim to HR and the manager of the employee. I will not go on any further, just beware that this is a corporation that likes to put out the 'perception' of being ethical and is really just hiding the ugly behind closed doors and poor management.

    Mehr anzeigen
    U.S. Bank2019-10-22
  2. „I love working for this company”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Assistant Manager 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei U.S. Bank (Vollzeit)

    Pros

    Excellent work culture & work/life balance.

    Kontras

    Really poor technology. And the communication from senior management does not make it to those who are working on the front lines.

    U.S. Bank2019-09-15
  3. „Great place if you don't want to grow”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Team Manager 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei U.S. Bank (Vollzeit)

    Pros

    Good team atmosphere. Lots of great people and the pay is okay for this area. Lots of learning opportunities for the right type of self-motivated person. Flexible work schedules and benefits.

    Kontras

    Company places an emphasis on development and growth, but falls short of leading it's employees to do so. Numerous learning opportunities available, but most employees don't know that they exist. Time not given to people to develop themselves, even though the company states it will be.

    Rat an das Management

    Follow through on what you say you will. Don't promote learning and development and then tell employees tough-luck when they try to learn and develop.

    U.S. Bank2019-09-14
  4. „Just a number”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Universal Banker in Albuquerque, NM
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei U.S. Bank (Teilzeit)

    Pros

    Pay is okay and schedule is pretty flexible

    Kontras

    You're treated like just a number. No one cares about your success and career development. Very centralized, have to call 1-800 numbers to help customers with anything. Very stingy with benefits amd will keep hours low in order to not have to provide benefits

    Rat an das Management

    Be more engaged with employees

    U.S. Bank2019-09-29
  5. Hilfreich (2)

    „Easy to be profitable when your strategy is simply to slash expenses”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker in Minneapolis, MN
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei U.S. Bank (Vollzeit)

    Pros

    Shear size of company affords opportunities. Life is great for corporate employees.

    Kontras

    Many cons when you're a branch employee. By not filing open positions, employees take on extra heavy work loads. You'll often find Branch Mgrs and Asst Branch Mgrs forced to work on the Teller Line for weeks at a time. Lots of silos. Heavy 'top down' management practices.

    Rat an das Management

    USB has been atrociously slow to adapt to rapidly changing banking sector. Invest heavily in new tech. Today's successful banks (see Chase) are nimble, religiously mine the data and act like tech companies more so than the stodgy, old bricks and mortar banks of my grandparents era.

    U.S. Bank2019-09-26
  6. „Strong, ethical company with great people”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Structured Finance Relationship Manager in Saint Paul, MN
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei U.S. Bank gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Challenging work, fantastic leadership, great pay, dynamic team, ethic award winner

    Kontras

    As with any publicly held corporation, there can be red tape

    U.S. Bank2019-09-09
  7. Hilfreich (1)

    „Cheap company, nickels and dimes its own employees”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Personal Banker in Placentia, CA
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei U.S. Bank (Vollzeit)

    Pros

    No pros really, work for Wells Fargo Citi or Chase instead

    Kontras

    No company match on 401k Very Cheap, tries to cut costs at employee expense Low morale

    U.S. Bank2019-10-14
  8. „Advisor”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Financial Advisor 

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei U.S. Bank gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Corporate benefit package, 401k, health benefits

    Kontras

    Corporate management structure placed more emphasis on numbers than people

    U.S. Bank2019-09-23
  9. „Lacking True Leadership”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Commercial Loan Officer in Topeka, KS
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 8 Jahre bei U.S. Bank gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Corporate benefits are good. 401K program with ROTH option and PTO are superior to other banking institutions in the area.

    Kontras

    Shifting priorities day to day that make it difficult to know what to focus on. Changes in structure that did not fit the communities that they are trying to operate in. The engagement of the workforce in the community is extremely poor in comparison to other banking institutions. Management is only focused on their career and not how they can develop their team.

    Rat an das Management

    Understand the communities that you reside in and make a difference.

    U.S. Bank2019-09-24
  10. „Good work environment”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Business Technology Analyst in London, England

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei U.S. Bank gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good culture - good environment for women

    Kontras

    Not much way to progress as still not very developed in the UK

    U.S. Bank2019-09-09
5150 Bewertungen gefunden
</>Einbinden