Arbeitgeberbewertungen für Storm8 | Glassdoor.de

Bewertungen für Storm8

Aktualisiert am 26. September 2018
111 Bewertungen

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3,4
StarStarStarStarStar
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Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Perry Tam
66 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

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  1. Hilfreich (2)

    „Tolle Zusatzleistungen, schwache Entwicklungsstrategie.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Neutrale Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Storm8

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Die Work-Life-Balance ist wirklich toll. Die Gleitzeit ist tatsächlich gleitend und es gibt kaum Krisensituationen. Viele Zusatzleistungen, wie Mahlzeiten und Veranstaltungen. Viele talentierte Leute unter den Mitarbeitern.

    Kontras

    Die Produktmanager und Führungskräfte haben wenig bis gar keine Spieleerfahrung, dadurch ist die Hauptstrategie des Unternehmens, Spiele zu entwickeln, die sich bereits bewährt haben. Kein Antrieb in Richtung Innovation.

    Rat an das Management

    Stellen Sie Produkt... ein, die auch wirklich wissen, wie Spiele funktionieren.


  2. Hilfreich (1)

    „Boiling it down”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet

    Pros

    Storm8 is full of friendly, talented people. They offer good benefits with catered lunch and dinner. The company is on an upswing thanks to their latest game finally cracking into what makes a successful mobile game in 2018.

    Kontras

    Storm8's biggest fault is its dichotomy of thought. On one hand they want to make great games and push forward into the mobile market, and on the other they fear change and lack the courage and ability to take risks. Any risks. Almost every design decision is data-driven. The result is the company is stuck in an evolved-but-still-fast-follow mindset which makes creating original games impossible. Some of the company's most original design achievements occurred during the yearly hackathon, and those projects will unfortunately never see the light of day. Everyone at Storm8 is capable of doing so much more.

    Rat an das Management

    Now is the time to evaluate your future direction and whether you want a team that is truly excited about what's to come. People are leaving because they are not being challenged or given the autonomy to help raise Storm8 to the next level. Invest in your team! They are loyal and appreciate acknowledgment of their value -- their capacity to do great things.

  3. „Company's back on a roll”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Storm8

    Pros

    New game is performing through the roof. No politics. Flat structure. Highly focused teams that don't waste time doing decks/presentations to prove points to others.

    Kontras

    Everyone has a voice but some folks might be intimidated by the data- and results-oriented team. Everyone is expected to stretch across not only their own discipline but also others, e.g., engineers should also have good PM sense


  4. Hilfreich (2)

    „Tech Studio Making "Apps" Not "Games"”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Associate Game Designer in Redwood City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Associate Game Designer in Redwood City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The salary bands were good, as were the benefits.

    Kontras

    There was little to no career advancement, and absolutely no faith placed in the creative talent. I watched some of the best designers I know get sidelined into disillusionment. Poor treatment of designers makes for poor products. Turns out one can not make a hit mobile game based on data alone.

    Rat an das Management

    Trust your creatives, if you have any left.


  5. Hilfreich (1)

    „Software Engineer”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Software Engineer in Redwood City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Software Engineer in Redwood City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Perks and meals, Snacks, games

    Kontras

    Incapable management. Shorted sighted CTO Chak.


  6. Hilfreich (1)

    „Was Great, Now Terrible”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet

    Pros

    Good benefits including catered meals, free healthcare, etc.

    Kontras

    Clueless leadership and terrible process. Their resistance of new ideas and ignorance of market trends means this company can't make a good game to save their lives, and it's not because they don't have talented employees.


  7. Hilfreich (1)

    „Software Engineer”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet

    Pros

    Working pace is flexible and game culture

    Kontras

    Company vision is neither clear or promising

  8. Hilfreich (1)

    „Fun work, great people”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet

    Pros

    Fun space to work in and loved my co-workers

    Kontras

    Gaming it just not what it use to be so the industry is fading fast


  9. Hilfreich (2)

    „Artist”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet

    Pros

    Great people to work with

    Kontras

    Company lay-off hopefully will grow again


  10. Hilfreich (2)

    „A Company in Slow Decline”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Storm8 gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    - I had the opportunity to collaborate with very talented and hardworking people
    - Decent pay and really excellent health/transportation/lifestyle benefits
    - Flexible hours and fairly easy commute options
    - Catered meals everyday and access to a nearby gym/fitness center

    Kontras

    -The company suffers from poor creative direction. They got lucky very early on with a few initial successes, but never knew what to do next and didn’t know how to adapt to a changing market. First they tried re-skinning their own games to replicate early hits. When that didn’t work, they fell into a cycle of “fast-follows” (clones) of competitor games, relying too much on metric data, but not really understanding the reasons why a particular game was successful. The heads of the company won’t take any meaningful creative risks; they won’t pursue any game concept that hasn’t already been proven out as a market success. If you want to make interesting or innovative games, this is not the place for you.

    - Poor foresight / overall planning. Often times, the year would be closing out and the top leadership had no real idea of what the company roadmap was for the next year, or worse, preferred to keep it secret from their employees until the very last minute.

    - Poor career advancement opportunities. It didn’t really matter how well you did on your performance reviews or if you consistently followed through on managerial goals/directives. You either had to be really chummy with your department head or threaten to quit before your desire for promotion would be taken seriously.

    Rat an das Management

    - Don't put so much weight behind metrics and analytics
    - Stop bringing in so many middle managers
    - Start exploring the how and why behind a game's success or popularity rather than just attempting to copy a successful game
    - Throw your remaining resources at a really ambitious project