Arbeitgeberbewertungen für SmithBucklin | Glassdoor.de

Bewertungen für SmithBucklin

Aktualisiert am 21. Okt 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

3.0
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
49%
Würden einem Freund empfehlen
79%
Befürworten Geschäftsführer
SmithBucklin CEO Matt Sanderson
Matt Sanderson
64 Bewertungen
  1. „Learn A Lot, Burn Out Fast”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Associate in Chicago, IL
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei SmithBucklin gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    It is fast-paced, and you'll learn a lot.

    Kontras

    Non-existent work-life balance, unreasonable about # of clients and work load, low-level employees get blamed for everything, lots of stress-crying in the bathroom, some of the managers are rude without consequence, technology is terrible. There's literally no reason to stay.

    Weiterlesen
    SmithBucklin2019-10-21
  2. „Good Place for a First Job”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Associate in Chicago, IL
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei SmithBucklin gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    SmithBucklin has a fairly young employee base. For a lot of people here, SmithBucklin is like their first full-time job out of college. While this company definitely has cons, the pros are kind of worth it (for a short time at least). Starting out, you'll likely get a competitive salary and you'll slowly get acclimated to your client associations. If you're part of a good team, training is quite thorough and you'll feel prepared moving forward. For many, there's an opportunity to travel and to get involved in some great projects. This is the place to truly strengthen your time management, project management, and communication skills in a fast paced environment.

    Kontras

    Although you'll get a lot of professional experience while working here, you can quickly burn out if you're not careful. It's common to have at least 4+ clients while juggling similar responsibilities within all. It can feel as if you have 5 jobs within one title. My advice is to say "no" as much as possible if you're already busy/overworked but this is hard to do since you're often encouraged to go above and beyond what you're already doing to get a promotion. Asking for help is encouraged as well but it can be hard to find the light at the end of the tunnel when busy periods for clients can often conflict or run back to back. Consistently set work-life balance boundaries to maintain your sanity here!

    Weiterlesen
    SmithBucklin2019-09-07
  3. „Okay”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Accountant 
    Empfiehlt
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe bei SmithBucklin gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good, young crowd with a good culture

    Kontras

    Outdated practices that don't help with your job

    SmithBucklin2019-08-21
  4. „Great employee stock options”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Coordinator 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe bei SmithBucklin gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Employee stock option program, meaningful professional development and progression, annual bonus

    Kontras

    Poor vacation allowance, health insurance coverage can be spotty

    SmithBucklin2019-08-19
  5. Hilfreich (2)

    „It depends on your boss, like most jobs.”

    SternSternSternSternStern
     
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe bei SmithBucklin gearbeitet ()

    Pros

    Ability to work on different clients. Lots of good events services people. Some very nice people.

    Kontras

    They have a few really terrible managers that lack creativity and are not open to new ideas. Clients are usually on lean budgets so you cannot make major changes. It’s a really tough business. Not sure management wants the kind of tough feedback that could improve the company.

    Weiterlesen
    SmithBucklin2019-07-20
  6. „Almost perfect”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Coordinator in Chicago, IL
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei SmithBucklin (Vollzeit)

    Pros

    Great place to grow! Lots of opportunities.

    Kontras

    The ED’s a draining young talent. There is a fine line between delegation and laziness.

    Weiterlesen
    SmithBucklin2019-07-13
  7. Hilfreich (4)

    „No, Not Ever”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Senior Coordinator in Chicago, IL
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei SmithBucklin (Vollzeit)

    Pros

    I get paid on time each pay-period.

    Kontras

    Everything else. High turnover, low pay, no work/life. 9pm Friday calls, 7am Monday calls - it all adds up and it makes it unbearable at times.

    Weiterlesen
    SmithBucklin2019-07-31
  8. Hilfreich (4)

    „Needs resturcturing”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht

    Ich arbeite bei SmithBucklin (Vollzeit)

    Pros

    It can be a fun environment and interesting work

    Kontras

    People are always overworked, disorganized, and getting low pay

    SmithBucklin2019-06-20
  9. Hilfreich (4)

    „Terrible Place to Work”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Manager 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei SmithBucklin (Vollzeit)

    Pros

    Gain lots of experience in short amount of time

    Kontras

    No support from management, overwhelming workload, entire experience depends on favoritism of management

    SmithBucklin2019-07-05
  10. Hilfreich (4)

    „Great Place to Learn”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Associate in Washington, DC
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei SmithBucklin gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    I learned and grew professionally more than I ever could have imagined in this role. In this environment, you will get to work on a wide array of projects and get to flex different skills. My teammates had many unique specialized skills that I was able to learn from as well. This job was an amazing stepping stone and helped me get my dream job because of the impressive skills I was able to show off from SmithBucklin. Great job for people starting a career and wanting to learn more!

    Kontras

    The nature of the work is to put out the best work with the least amount of people- aka lowest cost to the client. The majority of the staff is spread thin and stressed. Employees do usually end up putting together amazing end products for clients, which I think is why no changes are made to workloads, despite complaints from staff. If you are in a service unit, you will be juggling anywhere from 4-7 client loads, which can be overwhelming to deal with competing timelines and needs. Upper management seems much more focused on making clients happy rather than making staff happy.

    Weiterlesen
    SmithBucklin2019-05-21
226 Bewertungen gefunden