Arbeitgeberbewertungen für Saga Group | Glassdoor.de

Bewertungen für Saga Group

Aktualisiert am 13. Februar 2019
120 Bewertungen

Filter

Filter


3,2
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Lance Batchelor
55 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Not the employer it once was”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Saga Group gearbeitet (Über 10 Jahre)

    Pros

    opportunities to change roles

    Kontras

    Uncompetitive salaries, loyalty counts for nothing

    Rat an das Management

    Reward loyalty, look after your staff and they will look after you.


  2. „Amateurs”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Saga Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    I'm not sure there are any

    Kontras

    Poor leadership, poor management, poor vision, poor business strategy, no communication across business units, disjointed, management little to no qualifications or experience for the roles - promoted within and then not trained for the role.

    Lack of best practice across all business units.

    Performance reviews, job scopes and requirements outside of the call-centres not completed correctly or fairly resulting in extremely disjointed pay between staff completing the same roles.

    IT equipment and systems extremely outdated with lack of investment or adequate overall technological vision to support business needs.

    Route to market extremely outdated and way behind competitors.

    Confused external brand and business model overall.

    Internal vision of 'one saga' - not carried through enough and lack of overall impact and identity

    Sites for staff to work in - dated and tired

    Confused working model for staff - 'agile' approach without the relevant guidance, vision, training, technology and environment. Completely counter productive or beneficial.

  3. „Glad I applied with a open mind.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Ramsgate, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Ramsgate, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich arbeite in Vollzeit bei Saga Group (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Everyone I have met from the assessment day, to now have been so kind and welcoming! The training and support I have received has been the best experience I have had as a new employee, and I am 'mature' and had a varied career path! I am just completing my training, but feel I have been provided with the skills, and information needed to comfortably transition in to my role.

    Kontras

    i cant think of any....

    Rat an das Management

    Keep up the good work!


  4. Hilfreich (2)

    „Great place to work”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Saga Group (Über 3 Jahre)

    Pros

    Been working here for 3 years and love the opportunity and support I have been given. Business is changing and really listens to their employees

    Kontras

    Can’t think of any

    Rat an das Management

    Keep investing in your people, long term you will reap the rewards of this


  5. „customer server”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Saga Group (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    perks good also daycare and great social life.

    Kontras

    salary low, also management only concerned with progression

    Rat an das Management

    care about those below you more


  6. Hilfreich (1)

    „Discrimination”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Going home. Free parking. Private health care

    Kontras

    The worst company. Do not work here unless MacDonalds has refused you. Seriously, walk away and go elsewhere. If you are disabled they discriminate as use a system called the 'Bradford score' to track sick days. This system stops you moving up the pay scales as if Bradford score too high they refuse to allow you to move up. Tough if you have a disability. Totally unethical. Managers don't listen and those at top really don't care.

    Rat an das Management

    Wake up


  7. Hilfreich (1)

    „New Starter”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - CS and Sales Agent in Ramsgate, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - CS and Sales Agent in Ramsgate, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Saga Group (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Really welcoming, almost like a family! Everyone is super helpful and friendly, makes you settle very fast and get down to business.

    Kontras

    A lot of pressure piled onto you at first, but after a couple of weeks it start to click and sink in.

    Rat an das Management

    Keep up the smiles, new faces love a friendly face. Can be daunting if nobody is interested.

  8. Hilfreich (1)

    „Saga is a great Company to work for”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Underwriting Adviser in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Underwriting Adviser in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Saga Group (Über 8 Jahre)

    Pros

    Good Salary, goes up with Performance which is really good, good working environment, lots of opportunities to apply for jobs within Saga , encouraged to challenge. Really good pension scheme and staff discounts available.

    Kontras

    Like any big company there is always changes within teams or your moved around and sometime communication of this falls behind


  9. Hilfreich (1)

    „Unreasonable working shift patterns implemented”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Carer in Stevenage, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Carer in Stevenage, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Saga Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Lovely clients .
    Was a lovely place to work

    Kontras

    Split shifts
    Under pressure to cover calls
    High staff turnover
    Rude management
    Lack of leadership by team leader

    Rat an das Management

    Stop bullying staff to work ridiculously long hours / over split shifts
    Change the Like it or leave attitudes
    Treat your staff with respect and compassion and you will go a long way to making things better .
    Discussions regarding Rota unfair and short sighted - resulting in huge loss of staff , leaving clients at risk and remaining carers under huge pressure.


  10. Hilfreich (1)

    „Review”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Folkestone, England (Vereinigtes Königreich)
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Saga Group gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    The ability to earn a decent amount of commission was there, provided you were willing to work at the company for several years. For a job that required very little expertise, the earning potential is high.

    Kontras

    Stessful working environment, unsociable hours which are different every week, difficult to hit commission commission at higher levels which results in loss of all commission