Arbeitgeberbewertungen für SIMCOM Training Centers | Glassdoor.de

Bewertungen für SIMCOM Training Centers

Aktualisiert am 16. Oct 2017

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19 Bewertungen gefunden

2.7
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
40%
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0%
Befürworten Geschäftsführer
SIMCOM Training Centers CEO Eric Hinson (no image)
Eric Hinson
3 Bewertungen
  1. „Instructor”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Instructor in Scottsdale, AZ
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei SIMCOM Training Centers (Teilzeit)

    Pros

    Part time employment works well with other activities

    Kontras

    Lack of pay for maintaining currency and pay not comparable to other activities like flying

    Rat an das Management

    Focus on improving equipment to retain and grow customer base.

    SIMCOM Training Centers2017-10-16
  2. „Anonymous”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe bei SIMCOM Training Centers gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Really great people. Enjoyable workplace.

    Kontras

    Upper management problems. Always wasting money.

    SIMCOM Training Centers2017-10-02
  3. Hilfreich (1)

    „Former employee”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Instructor in Dallas, TX
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 8 Jahre bei SIMCOM Training Centers gearbeitet (Teilzeit)

    Pros

    Good decent people. Salt of the earth.

    Kontras

    Not financially stable. May not be around much longer.

    SIMCOM Training Centers2017-03-05
  4. „I see that the alleged management at SimCom is as clueless as ever!”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
     
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe bei SIMCOM Training Centers gearbeitet ()

    Pros

    Great (non management) people in general and great instructors.

    Kontras

    Upper management is clueless. They need to learn to listen to people who know what they are doing.

    Rat an das Management

    Resign and allow someone with a clue to take your place

    SIMCOM Training Centers2017-01-18
  5. Hilfreich (1)

    „From upper level management to lowest paid employee, everyone seems to be working to make this company fail.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Job Title 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei SIMCOM Training Centers gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    OK to work for when you are in a pinch for a job. If you are looking for a long term career, you may want to look elsewhere.

    Kontras

    Extremely negative attatudes and support from upper management. Bad business decisions that cost the company millions.

    SIMCOM Training Centers2016-12-07
  6. „Doing it right”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
     in Orlando, FL
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei SIMCOM Training Centers ()

    Pros

    Management has an open door policy. Anyone can meet with the CEO or COO and be listened to. All employees have the ability to influence change within the company.

    Kontras

    Company is focused on regulatory compliance. Sometimes it can be a pain to have to follow all the rules but I understand the necessity.

    Rat an das Management

    A lot of employees care about the company. Don't let the negativity of a few influence the decisions you make.

    SIMCOM Training Centers2016-07-12
  7. Hilfreich (1)

    „Improving!”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
     
    Empfiehlt

    Ich arbeite bei SIMCOM Training Centers ()

    Pros

    current management team working hard to overcome legacy issues. Great people throughout the company

    Kontras

    older simulator devices harder to maintain

    SIMCOM Training Centers2016-05-31
  8. Hilfreich (2)

    „Bad Place”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Middle Management in Orlando, FL
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose

    Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei SIMCOM Training Centers (Vollzeit)

    Pros

    We have been informed that we want go to jail for our actions here.

    Kontras

    Employees are told to falsify documents all the time to keep the doors open. Those people who comply with this strategy move up. Those that don't find them selves out the door,

    Rat an das Management

    No need giving advice they want listen

    SIMCOM Training Centers2016-05-20
  9. Hilfreich (1)

    „Current management is heading the wrong direction and doesn't know or care what direction that is.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
     
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe bei SIMCOM Training Centers gearbeitet ()

    Pros

    Previous focus on personal training and customer satisfaction was profitable and held growth potential. Proper management could bring this back to easily begin to right the ship. Potential for success is high. Friendly personable staff can and does deliver a great training experience.

    Kontras

    Uncertainty of the future erodes morale and a desire to grow with the company. Current focus on regulatory compliance and legal paranoia is detrimental to success.

    Rat an das Management

    Take care of regulatory correction without flogging the employees. Communicate the future vision of the company beyond the sale of an equity investment, if there is one. Re-instill confidence by building the "family" approach rather than the cold institutional philosophy that is present now. Replace management with communicators not administrators. Listen to the customers (really listen).

    SIMCOM Training Centers2016-04-09
  10. Hilfreich (2)

    „Program manager”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Program Manager in Orlando, FL
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite bei SIMCOM Training Centers ()

    Pros

    The doors are still open as of now. The investors have not yet shut off the funding. So we still receive a pay check for now.

    Kontras

    Management is completely incompetent. The CEO and COO have no idea what they are doing.

    Rat an das Management

    Eric H. And Mike K. Need to join the unemployment line before everyone in the company are in the unemployment line.

    SIMCOM Training Centers2016-03-12
19 Bewertungen gefunden