Arbeitgeberbewertungen für Phoenix Contact USA | Glassdoor.de

Bewertungen für Phoenix Contact USA

Aktualisiert am 24. Okt 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

4.3
88%
Würden einem Freund empfehlen
92%
Befürworten Geschäftsführer
Phoenix Contact USA CEO Jack Nehlig
Jack Nehlig
26 Bewertungen
  1. „Good company, great people”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Technical Sales Apprentice in Harrisburg, PA
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Phoenix Contact USA - Vollzeit

    Pros

    Innovative and competitive products. Great culture, people are excellent to work with. Everyone seems to be a team player. Good benefits, including a gym. Decent food.

    Kontras

    Budget cuts have dimmed the rosy corporate outlook from when I started. Since then things have been slow-going. The transition to a field position is tough if you want a specific location.

    Phoenix Contact USA2019-10-25
  2. „Great Company”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Sales 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Phoenix Contact USA - Vollzeit

    Pros

    Love it here! Great Place To Work!

    Kontras

    None! I can't think of any at the moment.

    Phoenix Contact USA2019-04-17
  3. „Assoc Product Manager - Phoenix Contact”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei Phoenix Contact USA gearbeitet - Vollzeit

    Pros

    flexible hours decent benefits, but very inconsistent

    Kontras

    very inconsistent with pay, plays favorites, terrible human resources

    Phoenix Contact USA2019-01-07
  4. „Great Culture. Great people.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Phoenix Contact USA - Vollzeit

    Pros

    Top of the line products in both quality and functionality. Upper management is big part of the continued success.

    Kontras

    Really not much bad to say.

    Phoenix Contact USA2018-06-26
  5. „Time flies...in a positive working environment.”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei Phoenix Contact USA - Vollzeit

    Pros

    Mindful working environment that respects its employees.

    Kontras

    Smaller company that may not be able to offer as many advancement opportunities.

    Phoenix Contact USA2018-04-08
  6. Hilfreich (1)

    „a few bad apples”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei Phoenix Contact USA - Vollzeit

    Pros

    Nice people to work with

    Kontras

    Certain managers are willing to throw any and all of their employees "under the bus" for their own personal gain.

    Rat an das Management

    Don't believe the "Great Place to Work" survey results. People know that you can trace individual responses, and are therefore lying on the survey in the interest of self preservation. There is a growing morale problem because of a few incompetent managers.

    Phoenix Contact USA2018-02-22
  7. „Great Place to Work”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 

    Ich habe bei Phoenix Contact USA gearbeitet - Vollzeit

    Pros

    People, Time off, Company Picnics

    Kontras

    Not much room for advancement

    Phoenix Contact USA2018-01-23
  8. „Great Company”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    Akt. Mitarbeiter - Intern - Hourly in Middletown, PA
    Empfiehlt

    Ich arbeite bei Phoenix Contact USA - Teilzeit

    Pros

    As an intern, you will get real hands on working experience. You will learn a lot while working here at Phoenix Contact. The company really care about their interns and want to give them the best experience, as well as help them grow individually. My mentor is pretty amazing. He gives me great advice and constantly check in on me to see how things are going. I have learned so much not only about the company..., but what it is that I want in a company. PxC has a great culture and so far I am enjoying my internship experience. The company also have friendly employees and a welcoming environment. They also Pay Interns really well and there is an opportunity to get hired full-time after your internship, which is pretty great!

    Mehr anzeigen

    Kontras

    I can't think of anything.

    Phoenix Contact USA2017-11-16
  9. Hilfreich (1)

    „Best company I've ever worked for; still has challenges ahead”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Phoenix Contact USA - Vollzeit

    Pros

    Great benefits. Excellent people and culture. Although the "Cons" list is much longer and detailed than the "Pros", this is still a great company.

    Kontras

    Slow to adapt to quickly changing markets. Extremely conservative approach to adding resources holds back the company from reaching its actual potential, and overburdens some groups within the company. Couple this with the unwillingness to recognize and eliminate under-performing individuals and groups, it can become an extremely frustrating environment. Also, contrary to they own believe, the pay is below the... market.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Release the Kracken!!! Get the resources in place needed to let this company flourish, and refocus on the core competencies that will take this company to the next level.

    Phoenix Contact USA2017-10-29
  10. Hilfreich (1)

    „Customer Care”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
     in Harrisburg, PA
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Phoenix Contact USA -

    Pros

    Very friendly atmosphere among co-workers

    Kontras

    work load is unbalanced in my department. lots of overtime.

    Rat an das Management

    Ask more questions

    Phoenix Contact USA2017-10-11
51 Bewertungen gefunden