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Bewertungen für OpenTable

Aktualisiert am 15. April 2019
234 Bewertungen

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3,6
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
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Befürworten Geschäftsführer
OpenTable Chief Revenue Officer and Chief Technology Officer Andrea Johnston and Joseph Essas
Andrea Johnston and Joseph Essas
3 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Top”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei OpenTable gearbeitet

    Pros

    Erwachsenes IT Unternehmen tolle Mitarbeiterkultur Marktführer im Online Bereich von Restaurant Reservierungen schnell wachsend viele Firmenaufkäufe in den letzten Jahren

    Kontras

    Durch die vielen Firmenaufkäufe wurde das ganze Leistungsspektrum nicht immer 1 zu 1 nach unten vom Management weitergegeben und die Kommunikation mit Übersee war nicht immer einfach

    Rat an das Management

    Etwas mutiger auf den Wettbewerb zugehen und sich nicht die Butter vom Brot nehmen lassen!
    Die Chancen überwiegen bei weitem die Risiken - von Europa lernen wie auch in einem wettbewerbsintensiven Umfeld neue Schachzüge möglich sind


  2. „At Denver Support Office”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei OpenTable (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Great office to work in. Fun environment. A lot of little perks.

    Kontras

    Not much opportunity to move into positions at the sales office

    Rat an das Management

    n/a

  3. Hilfreich (3)

    „Wasn't great”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei OpenTable gearbeitet

    Pros

    -Offices have free snacks and soda/tea/etc.
    -Plenty of happy hours and other alcohol-related events, which are fun if you're into that sort of thing. Over time, the happy hours and constant drinking seem sad, and a way for people to forget how unhappy they are at work.
    -Great coworkers. For the most part, everyone is very nice and some close friendships are formed.
    -Flexible work schedules.

    Kontras

    Where to begin. This company is going downhill fast. It's a bad sign when HR is so busy processing termination notices, they lose track of whether you are an active employee or not. Here are some notable cons:
    -- Zero room for growth: this is mentioned in many other reviews. The only real possible movement (if you do manage to move) is lateral. It has become much harder to even move laterally as the company has been turning permanent roles into temporary ones to save $$$ (another blow to employee morale) - so if you decide to take the role, you lose your benefits. Promotions are very hard to get and are given out seemingly randomly.
    -- Exec team: the entire exec team is completely clueless as to what the 'low level' employees actually do. They set unrealistic goals that any employee at 'ground level' could tell you are not feasible. When the goals aren't met, they come up with half-baked excuses as to why and then proceed to replace them with new, equally ridiculous goals. They sent out a survey to employees to gauge employee satisfaction and work culture. Needless to say the results of that survey were never disclosed.
    --The job itself: OpenTable used to be proud of hiring the best and the brightest. They don't hire that way anymore, simply because the job doesn't require it. It is boring, repetitive, and anyone can do it after a couple weeks of training. Goals are increased every quarter so that you have to keep doing the same thing more quickly and more often. I've seen people go from enthusiastic and excited for their OpenTable journey to de-motivated and jaded within a span of 6 months. There is no end is sight and the job will only continue to get worse and more automated. It's a bad sign when the average length of employment of the people on your team goes from 5-7 years down to 1 year (no joke). People are quitting faster than they can hire. Many people still at the company are just sticking around until they find something else.

    OpenTable will never be the fun, start-up-like company it once was. Ever since the Booking Holdings takeover and now being put under the umbrella of Kayak, the company is a shell of its former self. My advice, if you decide to start working there: stay for a year max and take advantage of the flex time to work on pursuing the career you actually want. Because your career won't be here.

    Rat an das Management

    Wake up. During the last All Hands, you were asked "What are you doing to retain employees and why are long-term employees leaving in droves?" No one could answer this question (really awkward). Encourage lateral movement and merit-based promotions. Set reasonable goals through understanding what your employees do day to day.


  4. „Nice team to work with”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Principal Software Engineer
    Ehem. Mitarbeiter - Principal Software Engineer
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei OpenTable gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The teach team I worked with were experienced and I learnt a lot from them.

    Kontras

    Since, it's a big company the processes move slow and sometimes it gets frustrating.


  5. Hilfreich (1)

    „Working at OpenTable”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Denver, CO (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Denver, CO (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei OpenTable (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Amazing culture and people!

    Kontras

    No professional growth opportunities


  6. „Love working here!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Restaurant Service Manager
    Akt. Mitarbeiter - Restaurant Service Manager
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei OpenTable (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Fun culture, people actually care, amazing teamwork across multiple groups...leadership is strong, AJ is the CRO and is incredible to work for...Steve Hafner is very inspiring and love the direction we are headed in.

    Kontras

    Benefits are on point with the rest of the industry, wish we had some dining perks for working for a dining company. Even $50 to dine out per month would be better!

    Rat an das Management

    Keep up the good work!


  7. „Long hours”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei OpenTable

    Pros

    - Great team
    - Social

    Kontras

    - Expected to work long hours

  8. „best place I've ever worked!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Denver, CO (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Denver, CO (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei OpenTable (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    culture, work/life balance, benefits, etc

    Kontras

    i dont really have any.


  9. „Great Company Culture, Keeps Coming Into Work Fun”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Business Development Manager in Denver, CO (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Business Development Manager in Denver, CO (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei OpenTable (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Executives listen to bottom line and make impacting decisions based on their feedback
    Company culture is the best I have experienced/heard
    Care about you as an employee. Some people have left the company and even come back after a year

    Kontras

    Pay could be a little more

    Rat an das Management

    You're doing great


  10. Hilfreich (3)

    „Great product, but no strong leaders left!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Great products - both for restaurants and diners
    Good work/life balance

    Kontras

    Lack of clear leadership and direction after Kayak takeover. Morale is extremely low after many beloved OpenTable CxO departures.

    Alcohol is a key part of the company culture. Drinking should be your thing if you want to be part of the in crowd

    Middle management is very mediocre. People are promoted primarily based on their relationship with senior management, and not based on their ability to do things.

    Do not work here if you need any sort of immigration support. They clearly slow down the immigration process to prevent employees on work visas from leaving.

    Take care to retain employees that actually get stuff done