Arbeitgeberbewertungen für Mandarin Oriental Hotel Group | Glassdoor.de

Bewertungen für Mandarin Oriental Hotel Group

Aktualisiert am 14. März 2019
247 Bewertungen

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3,5
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
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Befürworten Geschäftsführer
Mandarin Oriental Hotel Group Group Chief Executive James Riley
James Riley
18 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Sehr zufrieden”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in München, Bayern
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in München, Bayern
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Man wird fair behandelt, lernt viel und die Arbeit macht Spaß

    Kontras

    Man muss zeitlich auch flexibel sein


  2. „Director of Security”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group

    Pros

    Looking after employee future

    Kontras

    The best hotel company

  3. „Great Program in a bad property”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Management Trainee in Prag (Tschechische Republik)
    Akt. Mitarbeiter - Management Trainee in Prag (Tschechische Republik)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The head office does care about their future talent
    Great program t incorporate their trainees to management positions

    Kontras

    Mandarin Oriental Prague is not really a great property as it has low professional standards and low competitive pay compared in the area. This lead to a lack of motivation among fixed employees

    Rat an das Management

    Thorough restructuring of the departmental managers as current team have created an environment which lacks creativity and accountability.


  4. „good job evoluation”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Front Desk in Paris (Frankreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Front Desk in Paris (Frankreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    good evoluation perspective + discount benefits in groupe's hotel

    Kontras

    pay wasn't very high , the canteen was a bit boring


  5. „Long hours”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Tokio (Japan)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Tokio (Japan)
    Empfiehlt nicht

    Ich habe in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Good colleagues, nice atmosphere, free lunch

    Kontras

    Long hours. Shift time can be changed unpredictably. Manager always contacted me late at night (midnight to even 1-2AM) to tell about changes in schedule or job on the next day. No work-life balance


  6. „Great hotel group”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Receptionist in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Receptionist in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Great development opportunities and service quality is outstanding

    Kontras

    Very bureaucratic, sometimes short term thinking

    Rat an das Management

    Nothing to advice


  7. Hilfreich (1)

    „Full of Empty Promises”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Boston, MA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Boston, MA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Not many - free lunch (but many companies offer that now, and all hotels offer that), benefits kick in right away

    Kontras

    Management is full of empty promises. Promises to do certain things, to take steps towards new structure, to work on your development, to offer you adequate work life balance, to give you clear definition of your role, to give you training for your role...all of these things seem like pretty basic, straight forward promises that any company would follow through on giving to their employees, right? Well, not Mandarin. They tell you what they want you to hear to get you in the door, they give you no training, they work you to the bone, and management gives no thanks and shows no appreciation for hard work. The only acknowledgement you'll receive here is for anything you've done wrong - but don't you dare mention that it's because you were never trained, that'll get you a hand slap and weeks more of evil treatment! This is a total dictatorship. It's really too bad, because the company's values sound great, and the story of their rich history is really intriguing and makes you want to be apart of their "growth" (I put that in quotes, because while they keep emphasizing their growth, the truth is that they've closed more US properties than they've opened in the past few years, with no sight of opening any more - so no growth in sight if you're in the US). It's all a lie, a good one at that, they got me! It's also too bad that when you complain about management, not much can be done because upper management reports to corporate in Hong Kong! They don't want to hear from or take anything seriously from anyone at the property level. The turnover here is insanely high too. No department is every fully staffed it seems. This probably also part of why your voice is hard to be heard, as soon as someone hears it, they're gone too. Don't work here if you want growth, respect, work-life balance, or mental sanity.

    Rat an das Management

    It's hard to give any more than I've already given directly to them, I know they won't listen - but here it goes anyway: LISTEN TO YOUR EMPLOYEES. Instead of taking their complaints personally and firing back, try to understand where they're coming from and actually try to make an effort to make them happier and fix the fundamental issues at hand. TRY, that's all, and it's simple, just TRY. Stop focusing on making this #1 place on trip advisor, and focus on making this the #1 place to work - you'd be amazed at how the trip advisor ratings will improve with employee satisfaction. We are, after all, the reason guests return and leave satisfied.

  8. „Great Company”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Director of Engineering in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Akt. Mitarbeiter - Director of Engineering in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group (Über 8 Jahre)

    Pros

    Professional company with great benefits

    Kontras

    Not the most competitive salary


  9. „Work Experience”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Concierge in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - Concierge in London, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Good team, brand, bonuses, guests and job itself

    Kontras

    Really great place to work


  10. „Good opportunities if you stick with it.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Washington, DC (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Mandarin Oriental Hotel Group (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Five star brand. Good place to learn. Decent opportunities. The hotel values its collegues. Very good benefits. Most colleagues are very good workers.

    Kontras

    High stress and low pay but that's expected with hospitality business but then also, one expects better from the Mandarin. Some colleagues are getting away with doing just the bare minimum. Managers are leaving so its difficult to get any consistency.

    Rat an das Management

    Increase pay. Encouragement and feedback for under performing colleagues.