Bewertungen für JetBlue Pilot | Glassdoor.de

JetBlue Bewertungen für Pilot

Aktualisiert am 29. Sep 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

4.1
76%
Würden einem Freund empfehlen
79%
Befürworten Geschäftsführer
JetBlue CEO Robin Hayes
Robin Hayes
4 Bewertungen
  1. „Good job”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pilot in Manchester, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Best office in the world

    Kontras

    Long shifts. Don’t see family much

    Weiterlesen
    JetBlue2019-09-29
  2. Hilfreich (2)

    „Pays Market Rate for Everything Except Labor...”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Airline Pilot in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Work environment and peers are excellent...

    Kontras

    Management refuses to conclude a market rate contract with the pilots. This pilot group severely lags peer pilots group in pay, work rules, and time off.

    Weiterlesen
    JetBlue2018-02-24
  3. „Pilot”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Airline Pilot in Boston, MA
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Good equipment and maintenance. Overall positive work environment.

    Kontras

    Apparent lack of strong CEO vision and leadership. Spotty career development. Dodgy approach to compensation.

    Weiterlesen
    JetBlue2018-02-23
  4. Hilfreich (1)

    „Jetblue needs some serious "self-help"”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Airline Pilot in Boston, MA
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Live near base, which just so happens to be a junior base

    Kontras

    Company is being run by bean counters when they posted a $3 billion profit. Pilots have been in contract negotiations since 2015. The Flight Attendants are in the midsts of unionizing. The company is cutting $300 million from it Maintenance budget. Company has the WORST on-time performance in the industry. Venture Capitalists and micro managers are running this company. Either it's going to be sold off, or go out of business. Looks like Eastern Airlines all over again!

    Weiterlesen
    JetBlue2018-02-22
  5. Hilfreich (2)

    „Going downhill”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pilot in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Flexible schedule. Overnights in cool cities.

    Kontras

    Pay and working conditions now WAY below other airlines. Just not the great company I joined in 2003.

    JetBlue2017-05-07
  6. „OPPORTUNITIES”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Pilot in New York, NY
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich arbeite bei JetBlue ()

    Pros

    JET BLUE MAKES DREAMS COME TRUE.

    Kontras

    - Very intense training. - Sounds far more simple than the work really is.

    Weiterlesen
    JetBlue2016-04-06
  7. Hilfreich (5)

    „Was Great, not so much any more”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pilot in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Great people that were hired when all the other airlines were not hiring. Everyone that helps generate revenue/touched airplanes are generally great people and we all work together well.

    Kontras

    The leadership at jetBlue has all but vanished. The company core values have taken a tremendous hit since Dave Barger became CEO. Most pilots have gotten very frustrated with the many broken promises from the ELT. The company is making major mistakes when dealing with declining morale and pilots leaving for other major airlines.

    Weiterlesen
    JetBlue2014-01-01
  8. Hilfreich (8)

    „It was too good to be true...”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pilot in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    I love my job and work with a great bunch of people in my work group.

    Kontras

    Greedy Management, No accountability when something goes wrong. Medical Insurance is the worst among our peers. Upper Management continues to lie and make false promises.

    Weiterlesen
    JetBlue2013-11-26
  9. Hilfreich (4)

    „rapidly deteriorating.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pilot in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    employees are fabulous in spite of working conditions

    Kontras

    Management gets more hostile everyday

    Weiterlesen
    JetBlue2013-11-26
  10. Hilfreich (6)

    „Don't drink the Blue Juice”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pilot 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei JetBlue (Vollzeit)

    Pros

    Paycheck deposited ontime, everytime. Company is growing.

    Kontras

    Worst health care in the industry and getting worse every year (higher premiums, higher deductibles, less coverage). Industry leading worst retirement. Below average wages (management promised average of our peer set, one of many lies). Extremely questionable job security in the face of a merger or aquisition. The biggest 'con' though is how management has blatantly lied to its employee groups on many, many occassions, and when confronted, all you get from them is an "oops...sorry. What we meant was...". They misrepresent issues and skew facts in an attempt to run their agenda, hoping the employees aren't smart enough to figure it out. And yes, they have been caught in many lies. Nothing earth shattering or news worthy (you won't see it reported on CNN or MSNBC), but the affect is real--as a whole, most employees do not trust this managment any more. Sad. And this leads to one of the biggest travesties here--the lack of values. Oh, if you were to be hired here at JetPoo, you would be innundated with the "5 Core Values". Safety, Caring, Integrity, Fun and Passion. But these are only for employees to follow. Management is exempt. As I mentioned earlier, they have been caught lying many many times to employees on various issues, so the Integrity value is out the window. Charging more for healthcare that doesn't cover as much as the year before while profits are soaring is just one expamle of the lack of the Caring value. By the way, JetBlue is self insured, meaning they directly control the coverages and costs of their healthcare plans. As for Safety, well that's a slippery slope. I'm not going to say this company operates unsafely (I wouldn't still be here if I did), but let's just say there are many many examples of decisions that management makes where the profitability of a route or schedule trumps common sense and forces employees into less than desirable situations and puts the Safety value in question as well as again demonstrating a lack of Caring and Integrity.

    Weiterlesen
    JetBlue2013-07-22
17 Bewertungen gefunden