Arbeitgeberbewertungen für JD Williams | Glassdoor.de

Bewertungen für JD Williams

Aktualisiert am 21. Jul 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

51 Bewertungen gefunden

3.0
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
47%
Würden einem Freund empfehlen
59%
Befürworten Geschäftsführer
JD Williams CEO Angela Spindler
Angela Spindler
20 Bewertungen
  1. "J d w"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Campaign Manager 

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei JD Williams gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Central location in Manchester centre

    Kontras

    No opportunity to progress and poor pay

    JD Williams2019-07-21
  2. "Not as great as you may think"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Buyer in Manchester, England
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei JD Williams gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Discounted goods, staff warehouse sale, restaurant.

    Kontras

    Past 4 years the company has been trying to change the type of retailer it is but still has no clear sense of direction. Management on most levels don't know what is going on and nothing gets dealt with. No clear way to report any issues, teams are getting smaller whilst the workload trebles.

    Rat an das Management

    Less micro managing, be more involved in how each department works and not just fixing problems at top level

    JD Williams2019-07-04
  3. "Life at jd williams"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Adv in Manchester, England
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei JD Williams gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Great people , great facilities good fun

    Kontras

    None , can’t think of any negatives

    Rat an das Management

    None

    JD Williams2019-04-30
  4. "Aggressive Management Style"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Manchester City Centre, England
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 5 Jahre bei JD Williams gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    The staff discount and location

    Kontras

    The management style was aggressive. Staff micromanaged and set with unachievable KPIs. To progress or develop career here you must be overtly friendly with management. Ethics are diabolical. HR were useless. Did not follow any procedure. Systems were useless.

    Rat an das Management

    Get in the 21st century

    JD Williams2019-01-24
  5. "Bad bonus structure - VERY bad"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Outbound Sales in Manchester, England
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei JD Williams gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Flexible holidays Some great managers Relatively easy Not terrible pay

    Kontras

    Extremely repetitive. Standard for an outbound role. You find pitches and techniques that work best, and you repeat them. Commission is almost a scam. You lose the lot if your returns are over 50% The average company returns are 60%. Targeted on literally everything, including toilet breaks

    Rat an das Management

    Change your commission structure to make your best advisers stay.

    JD Williams2018-12-19
  6. "Good Company"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei JD Williams (Vollzeit)

    Pros

    Great people, good working hours

    Kontras

    Limited Opportunities, declining share price.

    JD Williams2018-09-02
  7. "Shop Assistant at Simply Be"

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 

    Ich habe bei JD Williams gearbeitet (Teilzeit)

    Pros

    Staff and management were nice

    Kontras

    Have been owed tax rebate for 3 years and whenever I call the manager (who was my manager at the time) claims to not have my records on file and cannot assist

    Rat an das Management

    Keep records on file for the legally required amount of time (6 years)

    JD Williams2018-08-23
  8. "Wouldn’t recommend at all."

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Recovery in Manchester, England
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei JD Williams (Vollzeit)

    Pros

    There really isn’t one. Other than the building we work in offers costa and lovely cooked meals.

    Kontras

    Disrespectful management, forgotten staff, ridiculous expectations and bully’s for managers. It’s unfair to speak to staff the way that they do. The fifth floor “financial services” is treated so unfairly and poorly. Management are constantly changing our job roles without our permission or us knowing. Everything is to save money. Even at the expense of our bonus’ and customers get done over so much so that they fall...

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Treat your staff as humans. Putting more pressure on us doesn’t get the best outcome. Happy staff work harder. Doesn’t help that the manager is a bully!

    JD Williams2018-06-01
  9. "Enquiries Advisor"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Enquiries Advisor in Manchester, England
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei JD Williams als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    Great incentives, Decent Pay, Amazing on-site facilities. Great short term job choice

    Kontras

    Opportunities to grow are limited due to staffing size. Awkward set shifts. After working in small, close companies can be very cold and isolated as just another number.

    JD Williams2017-12-10
  10. "An OK company to work for"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei JD Williams gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Excellent discount and opportunity to grow and learn skills outside of your job spec. The second area manager I worked with was great to work for.

    Kontras

    The company is very disorganised and wastes tonnes of money on things that then effect the overall business. This coupled with bad business acumen meant that they had to close 5 stores in recent times due to bad profit management. Head office have no idea how to run a tight knit ship.

    Rat an das Management

    Figure out how brick and mortar stores work and don't overreach before the company had enough money to sustain stores, losing jobs does not make others feel stable in the company.

    JD Williams2017-10-07
51 Bewertungen gefunden