Bewertungen für Ingram Micro Sales Representative | Glassdoor.de

Ingram Micro Bewertungen für Sales Representative

Aktualisiert am 1. Okt 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

3.8
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
97%
Würden einem Freund empfehlen
93%
Befürworten Geschäftsführer
Ingram Micro CEO Alain Monie
Alain Monie
21 Bewertungen
  1. „Good for a time”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Support Representative in Taguig
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Focus on training and associate development

    Kontras

    Yearly change in management and process

    Rat an das Management

    Better cross-cultural collaboration

    Ingram Micro2018-06-11
  2. „Work-Life Balance”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Support Representative in Taguig
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Lots of perks and good facilities.

    Kontras

    Too far from our house,

    Ingram Micro2018-02-04
  3. „Sales Support Representative”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Support Representative in Irvine, CA
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Beautiful Office Amazing management HR is very helpful Good work/life balance

    Kontras

    I havent encountered a con to working here yet.

    Ingram Micro2017-10-02
  4. Hilfreich (2)

    „Sales Representative 2”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Representative II in Buffalo, NY
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Lots of exposure to different OEMs and customer Types. Great people who are very passionate about their jobs.

    Kontras

    The past few years, there is essentially no formal training given to new hires. New associates are often baptized by fire without being ready to do their jobs. I have seen several employees quit within a year of joining the organization out of frustration at their lack of training. Also, a poor Work-Life balance is common. Ingram supports West Coast customers so associates on West Coast teams are expected to work... until 8:00PM with no increase in salary over the folks that leave at 5:30PM.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Bring back the formal training to equip new hires with the tool they need for the job.

    Ingram Micro2017-08-27
  5. Hilfreich (6)

    „MNC but operates like a local SME...if not worse.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Representative in Singapur
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Decent compensation (not the best, but decent considering the little work to contribute) No one bothers if you step into office - good if you have other arrangements outside.

    Kontras

    MNC but behaves totally like a small SME shop. First week of work, was shocked to hear the management scolding profanities across the level. They promote staff not based on merits - promotions are not transparent and it seems based on favoritism. A lot of middle-management are long-time staff, who practice double standard and not productive at work -they hold onto information and acts in secrecy, and only to... shrug off the responsibility when the issue blows up.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Relay important info to the whole team - not just to your own favored individuals. Winning projects is a team effort, and if info is not shared in time, don't start faulting the working executives. Address the issue instead of finger-pointing. Take effort to communicate to your staff please.

    Ingram Micro2017-06-30
  6. Hilfreich (4)

    „Horrible”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Representative 
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    None. Too much corporate BS. Promised pay raises and nothing happened. I did like my direct supervisor. I hope he found a better job after I left.

    Kontras

    Too many to mention. Purchased the company I worked for and turned a great sales office with great people in to a call center. Got rid of our Technicians and replaced them with a call center from India.

    Rat an das Management

    Anything I say would fall to deaf ears.

    Ingram Micro2017-03-29
  7. Hilfreich (1)

    „Stepping stone for career”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Representative in Lille
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Nice team andd the N+1 are really trying to assist you

    Kontras

    No collaboration between teams, Company focus only on quarterly results, regardless of the amount of work you put in

    Rat an das Management

    Rebuild sales process, focus on value added activity such as marketing. Empower your employees

    Ingram Micro2016-12-06
  8. Hilfreich (1)

    „Overall good place to work and gain experience.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Representative IV in Santa Ana, CA
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good and fun team and people to work with. Diverse team. Structured processes. Good experience to take to other IT companies. Good training program, and good opportunities to network internally and with vendors.

    Kontras

    Personal career path can depend on relationship with immediate manager more than results. Pay lower than IT industry average. Some lack of flexibility, too many policies. Restructurings happen too often.

    Rat an das Management

    Do not restructure sale teams and compensation plans so often. Continue to invest in training and other development tools for employees.

    Ingram Micro2016-11-14
  9. „SALES REP”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Sales Representative in Mississauga, ON
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Ingram Micro ()

    Pros

    Amazing Managers Great People to Work with

    Kontras

    None, cant think of anything

    Rat an das Management

    Keep it up

    Ingram Micro2016-10-31
  10. Hilfreich (4)

    „Sales rep”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Representative in Mississauga, ON
    Empfiehlt nicht
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Company is good but managers few r not

    Kontras

    Managers are not professional. There is a lot of favouritism. Bad performers get promoted from sales to marketing roles just to save them from getting fired. People who work hard are not recognized. You need to be your manager favourite whether u perform or not be sure to be in lay off list

    Rat an das Management

    No advise as it's all about favouritism

    Ingram Micro2016-10-19
40 Bewertungen gefunden