Bewertungen für Ingram Micro Sales | Glassdoor.de

Ingram Micro Bewertungen für Sales

Aktualisiert am 14. Okt 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

3.4
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
84%
Würden einem Freund empfehlen
84%
Befürworten Geschäftsführer
Ingram Micro CEO Alain Monie
Alain Monie
65 Bewertungen
  1. Hilfreich (2)

    „CloudBlue - fundamentally broken company culture, avoid!”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Manager in München, Bayern
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Cloudblue platform itself is quite an interesting product and the market space is exciting. It's a pleasure to work with customers in this industry. It could be a great platform to sell if not for the horrendous company culture.

    Kontras

    The company culture is completely broken. Vast majority of people in positions of power are the kind you would never voluntarily associate yourself with. Generally, appalling human behaviour such as scheming, political games etc. is rewarded. The corporate organisation is happily oblivious to the existence of customers or outside world and exists simply for the fulfilment of ambition of certain unpleasant people.... Customers and employees are there to be milked and discarded when no longer useful. There is no mercy - it's common for sales people to leave/be dismissed with burnout and serious health issues, and for customers to be sent termination notices with request to get off the platform in a timeframe in which it can't be done effectively destroying their business. There is no space for open and honest communication - if you attempt to call it out, you will be punished. It's not a meritocracy by any stretch - in vast majority of cases the boss is always right even if he messed up terribly, and it's your job to apologise for it and clean it up. If you work in sales, you will spend 3 times more effort to jump through internal hoops and convince the corporate to accept your deal than you would to convince the customer to spend millions. Sales are generally treated as criminals by default regardless of whether there is any reason to suspect foul play.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Start respecting your employees and your customers and rewarding performance - revenue, customer satisfaction etc. Unless you manage to drastically change the culture and remove evil, merciless and far-less-than-brilliant people from management, the company is doomed.

    Ingram Micro2019-07-30
  2. „Good Company”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Product Sales Specialist in Milton Keynes, England

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    People are very friendly andprofessional

    Kontras

    None that i can really think of

    Ingram Micro2019-10-10
  3. „SDR sales job is great”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Development Representative in Irvine, CA
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Great time, great culture, great hours, great people

    Kontras

    old school corporate, stuck in ways, political.

    Rat an das Management

    Keep it up

    Ingram Micro2019-10-01
  4. „Provides pre-sales techsupport to IT resellers”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Pre-Sales Engineer in Manila, Manila
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    You'll gain ontinuous knowledge in IT

    Kontras

    Low offerings on salaries. Ok to good benefits.

    Ingram Micro2019-10-14
  5. „Great place to work”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Coordinator in Buffalo, NY
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    excellent team environment opportunities to advance flexibility to grow career into multiple business segments and departments

    Kontras

    sometimes challenging to navigate the many layers of leadership, which is typical of a huge company like Ingram

    Ingram Micro2019-09-27
  6. „Sales job”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Manager in Singapur
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Interesting exposure to Cyber Security. get a chance to interact with Vendor, distributors, SI and customers

    Kontras

    Fast pace and you need to adapt and react fast

    Ingram Micro2019-10-14
  7. „Good”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Channel Sales Manager in Sydney
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Ingram Micro ()

    Pros

    Good for old fellow s

    Kontras

    Limited opportunities to get promoted

    Ingram Micro2019-08-28
  8. Hilfreich (1)

    „Good Starting Point but behind industry standards for pay”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Sales Support Representative 
    Negative Prognose

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Ingram Micro (Vollzeit)

    Pros

    Excellent work environment if on the right team

    Kontras

    Pay is inadequate for the work that you do They promise "unlimited growth potential" but it is far from that Very old sales force that is out of touch with new age technology and services

    Ingram Micro2019-09-04
  9. „Ingram Micro”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales Support Representative in Williamsville, NY
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Large company to network within Coworkers are friendly Benefits are good

    Kontras

    Slow mobility Uneven work distribution

    Ingram Micro2019-08-26
  10. „employer”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Sales in Sydney
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Ingram Micro gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    job flexibilty - some good people

    Kontras

    there were many cons when i worked there

    Rat an das Management

    ??

    Ingram Micro2019-09-16
124 Bewertungen gefunden