Bewertungen für Hitachi Manager | Glassdoor.de

Hitachi Bewertungen für Manager

Aktualisiert am 24. Jul 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

3.5
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
80%
Würden einem Freund empfehlen
97%
Befürworten Geschäftsführer
Hitachi CEO Hiroaki Nakanishi
Hiroaki Nakanishi
13 Bewertungen
  1. „Decent. Immature engineering practices.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Project Manager 
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Hitachi (Vollzeit)

    Pros

    Good environment, fairly typical, good people.

    Kontras

    Processes and practices for good engineering are lacking.

    Hitachi2019-07-24
  2. „Great culture and professional environment”

    SternSternSternSternStern
    Ehem. Mitarbeiter - IT Senior Manager 

    Ich habe bei Hitachi gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Structured, Professional, Great benefits, Great bonus, Great people

    Kontras

    Laid back culture, Slow process

    Hitachi2019-06-07
  3. „A possible global company from Japan”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - General Manager in Tokio
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei Hitachi gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    POWER of HUMAN RESOURCES, with their HONEST and PASSION for the JOBS.

    Kontras

    so many traditional manners on business. hard to change on their internal bureaucratic schemes. No mood for challenge, taking risks.

    Rat an das Management

    Hitachi made huge loss in 2009. it was about $8,000 M, but due to excellent leadership by Mr. Kawamura, they have made incredible recover. since then, their key word is "Social Innovation" but, I cannot understand the definition of the word. I cannot introduce other guys as "this is a typical example of social innovation". Mid term plan for 2019-2021, a certain amount of invest ($10-20B, probably) for such as such,... but nobody knows it is sufficient or not. this is because of being unclear, vague definition of social innovation business. they announced that they earned and will try to extend revenue depending on LUMADA, but I cannot understand what is their strength of the business scheme and/or why LUMADA is so innovative. if management really want to be a global company, faster decision making and more taking risk must be required. If their roll model of the company is SIEMENS, management should review and reconstruct their business policy and strategy.

    Mehr anzeigen
    Hitachi2019-06-18
  4. „Structural Engineer”

    SternSternSternSternStern
    Akt. befristeter Mitarbeiter - Assistant Project Manager in Hitachi
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Hitachi ()

    Pros

    Design & CAE manger working with various projects

    Kontras

    IAM Looking for job opportunities

    Rat an das Management

    Very good opportunity

    Hitachi2019-05-15
  5. „Purchaser”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Freelancer - Purchasing Manager in Singapur
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Hitachi gearbeitet ()

    Pros

    They are Structured and clear in their target and goals.

    Kontras

    Too regimented and decision making is too slow .

    Rat an das Management

    Allow more responsibilities for decision making by lower level personnel

    Hitachi2019-05-06
  6. „Working for a large corporate is sometimes difficult”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Ehem. Mitarbeiter - Account Manager 
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 10 Jahre bei Hitachi gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    A ability to to grow, travel and have international support.

    Kontras

    Slow response due to size of corporate. Red tape. Communication

    Hitachi2019-04-18
  7. „Good company, excellent brand”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Manager in Ahmedabad
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Hitachi (Vollzeit)

    Pros

    Good company, excellent brand Good open culture Safety and quality are given thrust

    Kontras

    None that I can think of

    Rat an das Management

    Increase communication

    Hitachi2019-03-19
  8. „Japanese company”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. Mitarbeiter - Manager in Farmington Hills, MI
    Empfiehlt
    Negative Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei Hitachi (Vollzeit)

    Pros

    Diversity of people and products

    Kontras

    Clickish. Difficult to join in.

    Hitachi2019-03-08
  9. Hilfreich (1)

    „Good/bad managers at every level share one common thing: conservative mindset.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Akt. befristeter Mitarbeiter - Program Manager in Tokio
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei Hitachi ()

    Pros

    100+ old company with its hands in most industries. Huge global network of colleagues, some really intelligent people, some good old fashion down to earth people who will help you without expectation of return favors.

    Kontras

    Inflexible management culture, once a Japanese manager makes a decision there’s zero chance to adjust, amend and improve the decision. Company always uses the same reason: “it’s a management decision” to avoid any further discussion. Even though the decision is clearly the wrong decision, unethical, discriminatory and it will impact on people in a negative way. When the company realized it was a bad decision, yet... they will not review, revise nor revoke it. Instead the company will use an outside law firm to represent them for further discussion. Did the company do something wrong? Was there some legality in the bad decision that requires legal representation?

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Senior management should remember harmony, sincerity and pioneering spirit and how to implement internally first. Because if you can’t, you can’t contribute to your mission and society. Conservatism is not the issue but all management personnel should be competent enough to distinguish from doing the right from wrong is more important than to save face from a bad decision.

    Hitachi2018-11-24
  10. „Just ok”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karriere­chancen
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungs­ebene
    Assistant Manager in Gurgaon, Haryana
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe bei Hitachi gearbeitet ()

    Pros

    Good environment, learning opportunity, friendly atmosphere

    Kontras

    Politics, HR management, work life balance

    Hitachi2018-10-18
57 Bewertungen gefunden