Bewertungen für Dixons Carphone Customer Service Advisor | Glassdoor.de

Dixons Carphone Bewertungen für Customer Service Advisor

Aktualisiert am 13. Aug 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

14 Bewertungen gefunden

3.3
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
97%
Würden einem Freund empfehlen
Dixons Carphone CEO Alex Baldock
Alex Baldock
1 Bewertungen
  1. "Good job"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Warrington, North West England, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Dixons Carphone gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Good bonus, friendly team!

    Kontras

    The shifts were awful, didn’t like working until 8pm at night or every other weekend! If you don’t mind weekend work or late nights then this would be for you!

    Dixons Carphone2019-08-13
  2. "Good place to work"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Sheffield, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Dixons Carphone als Vollzeit

    Pros

    Decent pay Good opening hours

    Kontras

    Management aren’t very good Overly worked Not a lot of career opportunities

    Dixons Carphone2019-04-24

    Reaktion von Dixons Carphone

    May 16, 2019Social Media Manager

    Thank you for your comments. As we are committed to improve our business to make sure all our customers enjoy the right technology and services for them we have passed on your feedback to the relevant management teams. Kind regards, The Dixons Carphone Team

  3. "One of the best places to work."

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Delivery Customer Service Advisor in Sheffield, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose

    Ich arbeite seit mehr als 3 Jahren bei Dixons Carphone (Vollzeit)

    Pros

    Progression achievable. Salary is great. Benefits are good.

    Kontras

    Hours can be too much in peak

    Rat an das Management

    Can be more polite over peak

    Dixons Carphone2018-12-06
  4. "My time in the Team Knowhow contact centre"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Sheffield, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Dixons Carphone als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    Having come from previously working in outbound telesales centres, I immediately found the inbound customer service experience to be much less stressful and rewarding when I could resolve a customer's issue. I worked in two departments during my time there - repair chasing and deliveries. Where telesales targets are based on sales and efficiency, the targets here were based on a Knowhow score (after a call a customer...

    Mehr anzeigen

    Kontras

    Like any call centre, you have the occasional upset customer and in very rare cases do they resort to serious escalations. Again, compared to cold-calling, this is much less common and due to the customer service environment, there is still more opportunity to turn this around. Another con is the varying shift patterns and having to work the occasional weekend. Shift patterns are typically the same in a week (eg. 8am-4:45pm...

    Mehr anzeigen
    Dixons Carphone2018-04-28
  5. "OK job for what it is"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Sheffield, England
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Dixons Carphone als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    Good pay for the job, decent discounts and good facilities at contact centre

    Kontras

    Higher level staff could be patronising and unhelpful

    Dixons Carphone2018-01-05
  6. Hilfreich (1)

    "Knowhow Sheffield Contact Centre"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Sheffield, England
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Dixons Carphone als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    - Average office with some amenities including a canteen and microwaves - Employee 10% discount on CurrysPCWorld and Knowhow products. - Occasionally they would give us a 'free' movie to watch on the Knowhow movies platform.

    Kontras

    - Most managers were incompetent and occasionally refused to help the customer. - Outdated computer systems (the delivery system dated back to the 1980s!) and old computers (which could take up to 10 minutes to log in) made work difficult. - Unrealistic targets which staff who had been there for over 10 years could also not achieve.

    Rat an das Management

    If you think beyond profit, you may find that you come to make more profit as customers and staff become more loyal to you.

    Dixons Carphone2017-03-08
  7. Hilfreich (3)

    "Worst employer I have ever had"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor 
    Empfiehlt nicht
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 5 Jahre bei Dixons Carphone gearbeitet ()

    Pros

    Working with technology on a daily basis

    Kontras

    Have to work weekends and bank holidays for near minimum wage. Very low contracts so if you take a holiday you get punished in the pocket. Pressure to sell added services that most people do not want. Not as many prospects as they make out

    Dixons Carphone2016-10-24
  8. "Mostly good! Customer Service Advisor"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Glasgow, Schottland
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als 5 Jahren bei Dixons Carphone (Teilzeit)

    Pros

    Great teams to work with in store. Plenty of over time available if required due to understaffing issues within the company.

    Kontras

    Not many options for progression and the pay is minimum wage. Huge expectations on targets and not a lot of appreciation for lower grade staff when a job is done well. Hugely understaffed which puts employees under a great deal of pressure. Benefits and bonus structure has changed drastically since merge with carphone warehouse and staff have now lost out on most of bonus.

    Rat an das Management

    Give more credit to the staff when they have gone over what is required of them. Low morale in staff members does not make for good business!

    Dixons Carphone2016-09-22

    Reaktion von Dixons Carphone

    September 29, 2016The Talent Team

    Hi there, Thanks for your feedback. We've reviewed your comments and we'll notify our team who will look into these areas. Thanks,

  9. Hilfreich (1)

    "Customer service advisor"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Preston, North West England, England
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Dixons Carphone als gearbeitet

    Pros

    Good benefits because managed by capita but poor ability to move up. Dead end job no prospects so if you're looking for temporary short term then good

    Kontras

    Temporary short term position only really. Use it to get some cash and then jet. Standard. Not really a career option for anyone even if you don't have a degree

    Rat an das Management

    Create more opportunities for people to move up within the company from the bottom to the top. Recruit more internally than externally.

    Dixons Carphone2016-06-30
  10. "Positive Working Environment"

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Advisor in Newport, Newport, Wales
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Dixons Carphone als Teilzeit gearbeitet

    Pros

    Plenty of opportunities to develop your skills through regular training. Fun and exciting new products to play with before everyone else. staff discount is a plus

    Kontras

    Culture of work is very competitive due to having individual and store targets so a bad day of sales can impact the entire stores performance. Too much training is not always helpful

    Rat an das Management

    Slow down on staff training

    Dixons Carphone2016-06-29
14 Bewertungen gefunden