Arbeitgeberbewertungen für Brandwatch | Glassdoor.de

Glassdoor verwendet Cookies um ein optimales Nutzererlebnis zu ermöglichen. Indem Sie fortfahren stimmen Sie unserer Nutzung von Cookies zu. OK | Mehr erfahren

Bewertungen für Brandwatch

Aktualisiert am 15. Februar 2017
7 Bewertungen

Filter

Filter

Deutschland - Alle Städte Vollzeit Teilzeit

4,4
Star Star Star Star Star
Bewertungstrends Bewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Giles Palmer
6 Bewertungen

7 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: Beliebtheit Sterne Datum

  1. Hilfreich (1)

    „Herausragendes, schnelles Unternehmen mit zahlreichen Möglichkeiten.” „Outstanding, fast paced company with plenty of opportunities”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - UX-Architekt in Stuttgart
    Akt. Mitarbeiter - UX-Architekt in Stuttgart
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Brandwatch ist ein spaßiges, energisches und kreatives Unternehmen mit passionierten Mitarbeitern.Die Führungsetage ist zielgerichtet, offen, weiß gute Arbeit zu schätzen und äußert konstruktive Kritik. Die Kollegen sind zuverlässig und kooperativ, was sie zu tollen Teamspielern macht. Man kann sich sicher sein, dass die eigene Meinung bei Kollegen und Geschäftsführung Gehör findet. Die einfache Kommunikation zwischen Teammitgliedern sorgt für ein ideales agiles Arbeitsumfeld.

    Brandwatch is a fun, energetic and creative company filled with passionate people. The upper management are forward-thinking, open minded, reward good job and give constructive criticism. The co-workers are dependable and cooperative, which makes them great team players. You are always guaranteed that you will be listened to by everyone, from your peers to the CEO, and the ease of communication among team members makes for an ideal agile environment.

    Kontras

    In einer schnell wachsenden Firma zu arbeiten bedeutet, eine erhebliche Menge Arbeit zu erledigen, was sich manchmal negativ auf die Work-Life-Balance auswirken kann.

    Working in a fast growing company means dealing with a heavy workload which sometimes can negatively affect your work-life balance.


  2. Hilfreich (1)

    „Think big and enjoy the ride!” „Think big and enjoy the ride!”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Projektmanager in Berlin
    Akt. Mitarbeiter - Projektmanager in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Das nette und professionelle Arbeitsumfeld wird von allen Angestellten geschätzt. Das Personal steht im Vordergrund, dem Unternehmen ist wichtig, dass sich die Angestellten wohl fühlen. Super Sozialleistungen. Der Kühlschrank im Büro ist auch immer voll!

    The fun yet professional working environment is something that is valued by all staff. Staff are put to the forefront and your wellbeing is being taken seriously. We have great benefits and of course, the fridge is never empty in our office!

    Kontras

    Aufgrund des Erfolgs von Brandwatch sind lange Arbeitszeiten manchmal notwendig. Aber man wird auch dafür belohnt!

    Due to the success of Brandwatch long hours are sometimes a necessity. You will however reap the many benefits offered!

    Rat an das Management

    Das Team sollte kreativ sein dürfen, es ist wichtig, die Meinung der Leute einzuholen. Wir sind alle ein großes Team und ziehen am selben Strang - die Führung sollte die Richtung vorgeben und nicht chefmäßig auftreten.

    Allow your team to be creative and listen to their opinions. We are all a big team and are pulling on the same rope - be a leader, not a boss.


  3. „Tolles Team, tolles Produkt und toller Arbeitsplatz” „Great team, great product and great place to work at”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Berlin
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (mehr als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Brandwatch ist eine internationale Firma mit einem sehr offenen und motivierten Team. Es fühlt sich toll an, Teil dieses Teams zu sein und dabei mitzuwirken, die beste Social Media Monitoring Plattform für die Welt zu machen und zu voranzutreiben :) Die Aufgaben sind sehr interessant und die Atmosphäre in den Büros ist wirklich gut.

    Brandwatch is an international company with a very open and motivated team. It feels great being a part of that team and helping to make and promote the best Social Media Monitoring platform of the world :) The tasks are very interesting and the atmosphere in the offices is really good.

    Kontras

    Da es sich um eine schnell wachsende Firma handelt, verlangt Brandwatch viel von seinen Mitarbeitern. Das führt manchmal zu langen Arbeitszeiten und kann ein bisschen stressig sein.

    As it is a fast growing company, Brandwatch demands much from its employees. This sometimes leads to long work hours and can be a bit stressful.

    Rat an das Management

    Macht weiter mit der guten Arbeit!

    Keep on doing the good work!


  4. War das hilfreich? Die Community freut sich über jeden Beitrag – Bewertung hinzufügen (anonym)


  5. Hilfreich (1)

    „Great people & env”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch

    Pros

    Great people, salary and offices

    Kontras

    Communication, "boys club" C-level. Lacks humble people in the C-level

    Rat an das Management

    Humble down and listen more


  6. „Awesome job in an international team”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Developer in Stuttgart
    Akt. Mitarbeiter - Developer in Stuttgart
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Tons of benefits (Snacks, Sushi, Drinks, team lunches, ping pong, foosball, ... you name it!)
    Regular company and department meetings
    Very supporting team, regular catchups with you advisor
    Awesome product, nice processes

    Kontras

    Sometimes confusing structure, you have to figure out a lot of stuff by yourself when you don't want to ask somebody every 5 minutes in the first weeks.


  7. Hilfreich (3)

    „Interesting Startup with a few issues”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The people are key - a fantastic bunch of colleagues. Good perks include free breakfast, sushi once a month and massages every two weeks. Great social activities and cool offices.

    Kontras

    Below average pay, with no real opportunity of a pay rise anytime soon. Some issues with management, which have been addressed and are being dealt with though. No real chance to move up and develop. Some people were also very lucky to get given roles they shouldn't really have been given in the first place, due to lack of experience and skill. Lack of clarity from management. Processes get changed quite frequently, which is very frustrating and confusing.

    Rat an das Management

    You need to pay your employees better. There needs to be clearer communication with internal processes, such as commission structures or travel expenses. Don't change processes without telling staff, or telling them too late when things have already been put into place. It only creates confusion and frustration.


  8. Hilfreich (3)

    „Brandwatch has a fantastic culture and is always challenging.”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Human Resources in Berlin
    Akt. Mitarbeiter - Human Resources in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Flat hierarchy and comfortable working conditions. Full kitchen and weekly deliveries of fresh fruit. Breakfast on Fridays and Sushi Mondays

    Kontras

    Not enough time to play more than one round of Kicker


  9. Hilfreich (1)

    „Growth and opportunity is here”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Brandwatch (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Since joining roughly two years ago I've been exposed to so much more than I originally thought I was going to. There is so much opportunity to work on various projects, whether it be in your own team or cross-functionally. I am extremely happy with my decision to come to Brandwatch and have the challenge and exposure in such a fast-growth organization. Brandwatch has upped my game and overall skillset.

    Kontras

    As in any fast-growth company, there are bumps along the way that might seem worrisome at the time but in the big picture, they are not that big of a deal.

    Rat an das Management

    Keep your eye on the end goal.


  10. Hilfreich (2)

    „It's not for everybody. It's what you make of it. But worth it, if you can survive.”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - User Experience Designer in Brighton, England (Vereinigtes Königreich)
    Ehem. Mitarbeiter - User Experience Designer in Brighton, England (Vereinigtes Königreich)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe bei Brandwatch gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Brandwatch is very very tough. The expectation, the pressure, the ambition. It can make your career if you know how to navigate the complexity, and don't take it all too personally - which at times is challenging.

    The people - they mostly hire amazing, lovely, ambitious people.

    The location - the office, where it's situated. It's all so lovely and bright and modern.

    The work life balance - it's not perfect, but I found they came down on the side of generosity when one needed help.

    The ambition - they're dreaming big. It's exciting and intoxicating.

    The vision - we didn't always get product and design right, but we cared, and we tried to take bigger risks than most.

    Kontras

    The growth - a nice complaint to have is the rate of growth. New customers and new employees bring new issues. This has an impact on feelings of stability and common understanding.

    The ambition - getting from where we are to the future is often unclear. That's not unique to Brandwatch, but they have as-yet unresolved problems with delivering on that ambition.

    The vision - great at coming up with the big ideas - not the best at identifying winners and getting them to market as quickly as possible. In my opinion, this frequently come down to a lack of support -often for purely political reasons- from that influential minority within engineering.

    The processes - Agile is misunderstood and abused. Again, nothing unique to Brandwatch, but it has repercussions.

    The stress - we could do a much better job to manage the stress, and turn it to pressure, by building trust

    The macho culture - there's too many big male egos at those high levels.

    The CEO is a genuinely nice thoughtful, and at times, visionary person, but can be inconsistent, contradictory and extremely difficult to manage.

    Engineering can be really cut-throat. The political machinations of middle-managers is toxic ad stressful, compared to other divisions. This is the primary reason I left, which I very much did not want to do, but I clearly understood I could not affect any positive change at that time.

    Rat an das Management

    Break up those bitter entrenched groups within engineering. Rotate them, re-assign, reeducate them or let them go, but make those changes! Don't reward time served with management roles, especially to attempt to win back those more bitter employees. They're not loyal to you, us or our customers. They're loyal to their shares. Show everyone that Brandwatch doesn't tolerate the nepotism or the sabotage! If that single issue was fixed, I never would have left, and neither, I'm pretty sure, would the many many people who quit around the same time I did. Just my 2 cents.


  11. Hilfreich (4)

    „Unprofessional”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Brandwatch gearbeitet

    Pros

    The office is a nice environment. Pay is reasonable.

    Kontras

    Difficult if you don't know anyone before you arrive. Friend culture (if you are friends with the right people it will get you further).
    Management are cut throat, they'll find a way to get rid of you without so much as a warning, even if you are performing well in your position.

    Rat an das Management

    Be fair. Listen to your team.



75 von 76 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen