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Bewertungen für Brandwatch

Aktualisiert am 23. Juni 2017
8 Bewertungen

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Deutschland - Alle Städte Vollzeit Teilzeit

3,2
Star Star Star Star Star
Bewertungstrends Bewertungstrends
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Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Giles Palmer
8 Bewertungen

8 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: Beliebtheit Sterne Datum

  1. Hilfreich (1)

    „Herausragendes, schnelles Unternehmen mit zahlreichen Möglichkeiten.”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - UX-Architekt in Stuttgart
    Akt. Mitarbeiter - UX-Architekt in Stuttgart
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Brandwatch ist ein spaßiges, energisches und kreatives Unternehmen mit passionierten Mitarbeitern.Die Führungsetage ist zielgerichtet, offen, weiß gute Arbeit zu schätzen und äußert konstruktive Kritik. Die Kollegen sind zuverlässig und kooperativ, was sie zu tollen Teamspielern macht. Man kann sich sicher sein, dass die eigene Meinung bei Kollegen und Geschäftsführung Gehör findet. Die einfache Kommunikation zwischen Teammitgliedern sorgt für ein ideales agiles Arbeitsumfeld.

    Kontras

    In einer schnell wachsenden Firma zu arbeiten bedeutet, eine erhebliche Menge Arbeit zu erledigen, was sich manchmal negativ auf die Work-Life-Balance auswirken kann.


  2. Hilfreich (1)

    „Think big and enjoy the ride!”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Projektmanager in Berlin
    Akt. Mitarbeiter - Projektmanager in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Das nette und professionelle Arbeitsumfeld wird von allen Angestellten geschätzt. Das Personal steht im Vordergrund, dem Unternehmen ist wichtig, dass sich die Angestellten wohl fühlen. Super Sozialleistungen. Der Kühlschrank im Büro ist auch immer voll!

    Kontras

    Aufgrund des Erfolgs von Brandwatch sind lange Arbeitszeiten manchmal notwendig. Aber man wird auch dafür belohnt!

    Rat an das Management

    Das Team sollte kreativ sein dürfen, es ist wichtig, die Meinung der Leute einzuholen. Wir sind alle ein großes Team und ziehen am selben Strang - die Führung sollte die Richtung vorgeben und nicht chefmäßig auftreten.


  3. „Tolles Team, tolles Produkt und toller Arbeitsplatz”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Berlin
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (mehr als ein Jahr)

    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Pros

    Brandwatch ist eine internationale Firma mit einem sehr offenen und motivierten Team. Es fühlt sich toll an, Teil dieses Teams zu sein und dabei mitzuwirken, die beste Social Media Monitoring Plattform für die Welt zu machen und zu voranzutreiben :) Die Aufgaben sind sehr interessant und die Atmosphäre in den Büros ist wirklich gut.

    Kontras

    Da es sich um eine schnell wachsende Firma handelt, verlangt Brandwatch viel von seinen Mitarbeitern. Das führt manchmal zu langen Arbeitszeiten und kann ein bisschen stressig sein.

    Rat an das Management

    Macht weiter mit der guten Arbeit!


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  5. „Awesome job in an international team”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Developer in Stuttgart
    Akt. Mitarbeiter - Developer in Stuttgart
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Tons of benefits (Snacks, Sushi, Drinks, team lunches, ping pong, foosball, ... you name it!)
    Regular company and department meetings
    Very supporting team, regular catchups with you advisor
    Awesome product, nice processes

    Kontras

    Sometimes confusing structure, you have to figure out a lot of stuff by yourself when you don't want to ask somebody every 5 minutes in the first weeks.


  6. Hilfreich (3)

    „Brandwatch has a fantastic culture and is always challenging.”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Human Resources in Berlin
    Akt. Mitarbeiter - Human Resources in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Flat hierarchy and comfortable working conditions. Full kitchen and weekly deliveries of fresh fruit. Breakfast on Fridays and Sushi Mondays

    Kontras

    Not enough time to play more than one round of Kicker


  7. Hilfreich (3)

    „Great leaves, bot so good trunks and branches (management)”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Brandwatch gearbeitet

    Pros

    - Superb and very bright colleagues
    - No shame culture
    - Very supportive environment regarding technical mistakes or limitations
    - Good pay, perks & office

    Kontras

    - Overall management and CTO are kind of disconnected from the rest - including their expectations and behaviour
    - CTO is more of a politician than a real technology person. Talks and smiles a lot, has his nice way with words, is family to the CEO, et al, but definitely not a proper CTO IMHO. Not a professional that I look up to.
    - Giles is a fine man and treats the engineers (leaves of the company tree) well but no so his fellow managers and VPs sometimes. A lot of yelling, blaming, shaming with those people
    - Product in the company has been a ship adrift for many years now. The hat goes from person to person, including the CTO and CEO. Nobody knows what to do in that direction and then they just push stuff into engineering, including arbitrary deadlines (without consulting the team first) and then complain about the same deadlines not being met
    - People Team is kind of not there. Only present when hiring then vanished. They muffles initiatives coming from elsewhere in the company unless they have full control of it. For a "People Team" i witnessed some not so decent interactions with employees: diminishing or treat opinions with irony (mainly Naomi).
    - The satellite offices are usually treat as 2nd class offices (although management would never admit that) and communication doesn't flow as well it could / should. So you miss a lot of what's going on unless you proactively nudge your contacts in the other offices.

    Rat an das Management

    - If you aim so much at pleasing your VCs, you'll loose exactly what brought you this far


  8. Hilfreich (5)

    „A company on the slow decline with a culture often talked about but rarely walked”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Pros

    - Knowledgable and motivated employees in lower positions
    - Perks (but only to calm and blindfold employees)
    - Exciting and interesting scale of the company (without vision nor knowledge to address pains coming from it)

    Kontras

    - Little creative freedom caused by tight and arbitrary deadlines yielding unsatisfying and unfinished products
    - Strict hierarchies and demand, report and control structures
    - Immature and inexperienced management grinding down the company’s mood and productivity
    - Lack of foresight in product and engineering planning leads to stale engineering efficiency and ancient processes
    - Lack or product vision and direction: feeding of former successes failing and positioning new products
    - Dusty tech stack without tactics to address them: efforts get drowned in delivery pressure
    - Disappointing and incapable People Management not being able to build trust by deceiving employees

    Look elsewhere or join a ship starting to sink with already high fluctuation in engineering.

    Rat an das Management

    Trust in your employees which are truly magnificent and stop micro managing them out of fear to fail.


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  10. Hilfreich (3)

    „Interesting Startup with a few issues”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The people are key - a fantastic bunch of colleagues. Good perks include free breakfast, sushi once a month and massages every two weeks. Great social activities and cool offices.

    Kontras

    Below average pay, with no real opportunity of a pay rise anytime soon. Some issues with management, which have been addressed and are being dealt with though. No real chance to move up and develop. Some people were also very lucky to get given roles they shouldn't really have been given in the first place, due to lack of experience and skill. Lack of clarity from management. Processes get changed quite frequently, which is very frustrating and confusing.

    Rat an das Management

    You need to pay your employees better. There needs to be clearer communication with internal processes, such as commission structures or travel expenses. Don't change processes without telling staff, or telling them too late when things have already been put into place. It only creates confusion and frustration.


  11. „Why leave?”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in New York, NY (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Brandwatch (mehr als ein Jahr)

    Pros

    I feel fortunate every day for having been selected as part of this elite crew of innovators, thinkers and generally awesome people. Brandwatch is out to conquer the social listening space and each employee is charged with a clear mission & tangible drive to succeed. The NYC office is far beyond 5 stars in terms of culture, and senior leadership is transparent & forthcoming with information.

    Kontras

    There are technical challenges, but those comes with the territory when working with any technology.


  12. „Poor Company Ethics and Management”

    Star Star Star Star Star
    • Work-Life-Balance
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Modern company
    Grade A technology
    Respected in marketplace
    Happy to proactively go out to attract staff

    Kontras

    Poor HR and interview process.
    No man management direction.
    Favours jobs for the boy's style of recruitment
    Does not respect experience and seniority
    Prefers to recruit eye candy that experience and industry professionals

    Rat an das Management

    Get a grip on the direction you want the company to lean towards if recruiting industry professionals


82 von 83 Bewertungen angezeigt
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