Arbeitgeberbewertungen für Blizzard Entertainment | Glassdoor.de

Blizzard Entertainment CEO Mike Morhaime
Mike Morhaime
  1. Gute Unternehmenskultur

Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg

Ich habe für weniger als Jahr bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Blizzard ist ein großartiges Unternehmen und sucht innerhalb der Branche seines Gleichen. Das Gehalt ist mehr als angemessen für die verlangt Arbeitsleistung.

Eintönige Arbeit, kaum Möglichkeiten sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln, steter Wandel ohne das sich tatsächlich etwas ändert

Die Core Values mehr schätzen und diese nicht zu Lippenbekenntnissen verkommen lassen.

Blizzard Entertainment2015-08-12

Customer Support

Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork

Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

- Top Kollegen - wenig Stress - gutes Gehalt und Zusatzleistungen (irische Steuern machens möglich) - Anforderungen sind gering - sehr starker Kollegen Zusammenahlt besonders innerhalb der Teams - Blizzard im Lebenslauf öffnet einem viele Türen in der Games Branche - Chancen sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln sind vorhanden allerdings schwieriger zu erreichen als damals

- Management scheint unerfahren - Aufsteigen innerhalb der eigenen Position wurde stark erschwert durch neues System - so gut wie kein "Blizzard Feeling" im Standort Irland - kein Vergleich zu den Bildern und Erfahrungsberichten die man aus Irvine kennt. Es sind im Grunde 2 verschiedene Welten - Customer Support ist auch in dieser Firma nur eine notwendige Abteilung. Man hört selten bis kaum Lob vom HQ

Blizzard Entertainment2015-09-28
  3. Working for a few hours at gamescom

Ich habe bei Blizzard Entertainment gearbeitet ()

Pros

Great atmosphere Lots of free merchandise

Very tight schedule You are basically locked for the entire time which means you'll eat at Blizz catering and you shall not leave the Blizz area

Blizzard Entertainment2015-08-12
    • Customer Service Representative

Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt

Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Site: Europe, Ireland: Great Team Spirit, Proud Employees, Good Process Management, Good Pay, Modern Office Equipment, Play Games during your Break, Great Core Values, Good Benefits (free language courses, virtual training), Great Teambuilding Events, Everyone is approachable

Site: Europe, Ireland: Working in rotating Shifts (Nightshift, Eveningshift, working saturdays/sundays), climbing the career ladder can take quite some time (fixed timeframes in which you can not climb up another step), no home office, sometimes stressful

Site: Europe, Ireland: Keep up those core values! Strengthen your baseline employees and listen to them, give people even better career opportunities!

Blizzard Entertainment2015-04-26
    • Great place to be

Akt. Mitarbeiter - Game Designer in Baton Rouge, LA

Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Blizzard Entertainment (Vollzeit)

Pros

Good people and nice games

Long work hours could suck

Blizzard Entertainment2019-04-13
    • Customer support representative

Ich habe bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Great work environment, lots of support from the colleagues

it was too short (temporary job)

Blizzard Entertainment2019-04-02
      • Hilfreich (3)

Good times at Blizzard

Ehem. Mitarbeiter - Graphic Designer in Irvine, CA

Ich habe für mehr als ein Jahr bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Great Benefits, Company Events, Profit Sharing

Lack of Work/Life Balance, Long Hours, Activision

Dump Activision, Give your employees a better work/life balance so they can function better with less burnout, less churn and burn mentality.

Blizzard Entertainment2019-04-05
      • Hilfreich (2)

Turning into a normal workplace

Akt. Mitarbeiter - Brand Manager in Irvine, CA

Ich arbeite seit mehr als 8 Jahren bei Blizzard Entertainment (Vollzeit)

Pros

- we work in video games, a more fun industry than others - like minded people - basically has turned into what a normal workplace would be including its regular challenges

- deeply rooted "old-school" mentality - recent organizational changes lowered company morale - old blizzard was considered 'magical', turning into a more corporate work structure lowering the innate spark of employees

Blizzard Entertainment2019-04-03
      • Hilfreich (13)

Not what it used to be

Ehem. Mitarbeiter - Software Engineer in Irvine, CA

Ich habe für mehr als 8 Jahre bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Close knit teams. Fun events, good benefits.

Teams are very siloed - it can be difficult to get anything done across teams. Very immature company in many ways and no one seems to care enough to change. Advancement is shrouded in mystery.

Check in with your Blizzard values. Are you leading responsibly? Does every voice matter?

Blizzard Entertainment2019-03-11
      • Hilfreich (5)

Get the Experience but know what you’re getting into.

Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Irvine, CA

Ich habe für mehr als 5 Jahre bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Campus is gorgeous. Offices are beautiful. There’s a Starbucks on campus. Benefits are not the worst. Lots of opportunities to learn and to grow in your craft because.. The best talent in the industry passes through Blizzard.

Blizzard was changing before Mike left. It had already become corporate. If Blizzard had succeeded as a developer in current times the way it had in the early 2ks Activision would have left the company alone. But over the last decade, under qualified, entrenched management has eroded the organizations ability to produce industry leading games. Overwatch was a lucrative recovery salvaged from the ashes of another game...

Pay your devs better. The word is out. Quit having your people post fake reviews. It’s not a good look.

Blizzard Entertainment2019-03-21