Arbeitgeberbewertungen für Blizzard Entertainment | Glassdoor.de

Bewertungen für Blizzard Entertainment

Aktualisiert am 16. Oktober 2018
661 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

4,5
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
Blizzard Entertainment President and CEO Mike Morhaime
Mike Morhaime
534 Bewertungen

661 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Gute Unternehmenskultur”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Blizzard ist ein großartiges Unternehmen und sucht innerhalb der Branche seines Gleichen. Das Gehalt ist mehr als angemessen für die verlangt Arbeitsleistung.

    Kontras

    Eintönige Arbeit, kaum Möglichkeiten sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln, steter Wandel ohne das sich tatsächlich etwas ändert

    Rat an das Management

    Die Core Values mehr schätzen und diese nicht zu Lippenbekenntnissen verkommen lassen.


  2. Hilfreich (2)

    „Customer Support”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork (Irland)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    - Top Kollegen
    - wenig Stress
    - gutes Gehalt und Zusatzleistungen (irische Steuern machens möglich)
    - Anforderungen sind gering
    - sehr starker Kollegen Zusammenahlt besonders innerhalb der Teams
    - Blizzard im Lebenslauf öffnet einem viele Türen in der Games Branche
    - Chancen sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln sind vorhanden allerdings schwieriger zu erreichen als damals

    Kontras

    - Management scheint unerfahren
    - Aufsteigen innerhalb der eigenen Position wurde stark erschwert durch neues System
    - so gut wie kein "Blizzard Feeling" im Standort Irland
    - kein Vergleich zu den Bildern und Erfahrungsberichten die man aus Irvine kennt. Es sind im Grunde 2 verschiedene Welten
    - Customer Support ist auch in dieser Firma nur eine notwendige Abteilung. Man hört selten bis kaum Lob vom HQ

  3. „Working for a few hours at gamescom”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Great atmosphere
    Lots of free merchandise

    Kontras

    Very tight schedule
    You are basically locked for the entire time which means you'll eat at Blizz catering and you shall not leave the Blizz area


  4. „Customer Service Representative”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt
    Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Site: Europe, Ireland: Great Team Spirit, Proud Employees, Good Process Management, Good Pay, Modern Office Equipment, Play Games during your Break, Great Core Values, Good Benefits (free language courses, virtual training), Great Teambuilding Events, Everyone is approachable

    Kontras

    Site: Europe, Ireland: Working in rotating Shifts (Nightshift, Eveningshift, working saturdays/sundays), climbing the career ladder can take quite some time (fixed timeframes in which you can not climb up another step), no home office, sometimes stressful

    Rat an das Management

    Site: Europe, Ireland: Keep up those core values! Strengthen your baseline employees and listen to them, give people even better career opportunities!


  5. Hilfreich (1)

    „Like an awesome game with a terrible tutorial”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Irvine, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Irvine, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Free games, a lot of amenities on campus, being involved with one of the most beloved game developers in the world.

    Kontras

    This is not indicative of any game dev teams, more has to do with the STEM field. I really wanted to like working at Blizzard, but within a few month of me joining my position had changed and neither the 1st or 2nd team really gave me a good onboarding to have a base understanding of how they expect work to be executed on. Instead of management giving me guidance, which I asked for several times, they steered my projects out from under me which really left me no choice but to leave the company out of pure frustration. "Play nice; Play fair" was never in consideration for the teams I was on.

    Rat an das Management

    Spend more time on growing your team members; have some faith in their growth as well as what their previous background may bring to the company.


  6. Hilfreich (1)

    „Great place to work, but has it's downsides”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Versailles (Frankreich)
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Versailles (Frankreich)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Über 3 Jahre)

    Pros

    Amazingly passionate people all around you. Some of the best games in the industry. Stable job in a market that's known for instability. Great company values.

    Kontras

    Loose interest in the games after working on them so much (personal, some people don't). Very complicated politics get in the way of getting things done. Slow moving, not really innovative. You're a small cog in a very big machine, so your contribution can seem less meaningful than in smaller companies. Most opportunities for growth are in Irvine headquarters. Lowish compensation compared to the market.


  7. Hilfreich (1)

    „Kindest & most authentic company I've worked for”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment

    Pros

    Truly cares about making the best games they can, and bringing people together

    Kontras

    None so far- It's exactly what I was looking for

  8. Hilfreich (3)

    „The job was amazing. The management, less so.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Specialist Game Master in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Specialist Game Master in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Working for my favorite gaming company, good office location, got to work with many like-minded individuals, free games, and a plethora of other benefits.

    Kontras

    The management doesn't care about the individual. I was placed on a shift that I was physically struggling to maintain and, even though I'd gone to my management about the problems I had multiple times, I was never offered any help. I was removed from special projects after being given impossible ultimatums and ultimately fired because of mistakes I was making due to a deteriorating physical and mental health.

    Rat an das Management

    Care about your reps. Please. I wasn't the last person this happened to since I was fired, and I'm sure there are others currently suffering. Depression and anxiety are real things that should be taken seriously. Especially when a rep with good numbers starts to slip -- help lift them up instead of kicking them to the curb without so much as a Final Written Warning.

    *Prior to being fired, I was not on a Final Warning. I went from a Verbal to terminated with no chance to speak up to defend myself, and though I was constantly reaching out for help with the situation I was in, no help from my leadership was given.

    **A side note, it appears that my previous review had been deleted by the employer earlier this summer. Trying to sweep bad reviews under the rug is indicative of a sour leadership and HR team. I'll keep re-posting my review, as that is my right to do so.


  9. „Keep it up”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet

    Pros

    Great use of support and looks after their employees

    Kontras

    Nothing bad really, it's a lovely place to work

    Rat an das Management

    Keep it up


  10. „It's everything you think it is”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Senior Software Engineer in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Senior Software Engineer in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Awesome environment, awesome tools, awesome people. Can't overstate the power of working on the games that you grew up playing.

    Kontras

    Most technical jobs are only in Austin and Irvine (in the US)

    Rat an das Management

    Keep doing what you're doing.


661 von 714 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen