Arbeitgeberbewertungen für Blizzard Entertainment | Glassdoor.de

Bewertungen für Blizzard Entertainment

Aktualisiert am 7. Dezember 2018
678 Bewertungen

Filter

Filter


4,4
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
Blizzard Entertainment President and CEO Mike Morhaime
Mike Morhaime
549 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Gute Unternehmenskultur”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Blizzard ist ein großartiges Unternehmen und sucht innerhalb der Branche seines Gleichen. Das Gehalt ist mehr als angemessen für die verlangt Arbeitsleistung.

    Kontras

    Eintönige Arbeit, kaum Möglichkeiten sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln, steter Wandel ohne das sich tatsächlich etwas ändert

    Rat an das Management

    Die Core Values mehr schätzen und diese nicht zu Lippenbekenntnissen verkommen lassen.


  2. Hilfreich (2)

    „Customer Support”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork (Irland)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    - Top Kollegen
    - wenig Stress
    - gutes Gehalt und Zusatzleistungen (irische Steuern machens möglich)
    - Anforderungen sind gering
    - sehr starker Kollegen Zusammenahlt besonders innerhalb der Teams
    - Blizzard im Lebenslauf öffnet einem viele Türen in der Games Branche
    - Chancen sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln sind vorhanden allerdings schwieriger zu erreichen als damals

    Kontras

    - Management scheint unerfahren
    - Aufsteigen innerhalb der eigenen Position wurde stark erschwert durch neues System
    - so gut wie kein "Blizzard Feeling" im Standort Irland
    - kein Vergleich zu den Bildern und Erfahrungsberichten die man aus Irvine kennt. Es sind im Grunde 2 verschiedene Welten
    - Customer Support ist auch in dieser Firma nur eine notwendige Abteilung. Man hört selten bis kaum Lob vom HQ

  3. „Working for a few hours at gamescom”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Great atmosphere
    Lots of free merchandise

    Kontras

    Very tight schedule
    You are basically locked for the entire time which means you'll eat at Blizz catering and you shall not leave the Blizz area


  4. „Customer Service Representative”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt
    Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Site: Europe, Ireland: Great Team Spirit, Proud Employees, Good Process Management, Good Pay, Modern Office Equipment, Play Games during your Break, Great Core Values, Good Benefits (free language courses, virtual training), Great Teambuilding Events, Everyone is approachable

    Kontras

    Site: Europe, Ireland: Working in rotating Shifts (Nightshift, Eveningshift, working saturdays/sundays), climbing the career ladder can take quite some time (fixed timeframes in which you can not climb up another step), no home office, sometimes stressful

    Rat an das Management

    Site: Europe, Ireland: Keep up those core values! Strengthen your baseline employees and listen to them, give people even better career opportunities!


  5. „Security”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Über 5 Jahre)

    Pros

    They live up to their core values.

    Kontras

    I don’t have any cons


  6. „Amazing Experience But I Had It Easy!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Public Relations in Irvine, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Public Relations in Irvine, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Amazing Perks (copies of every game, Blizzard Bucks, Cheap Yet Tasty Food on campus). Good Pay. Wonderful People. The Library is incredible!

    Kontras

    Highly competitive environment. It can be overwhelming getting settled in.

    Rat an das Management

    None at the moment but that may change with time.


  7. Hilfreich (2)

    „You're Not Family.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Anaheim, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Anaheim, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    The People, the swag, Blizzcon, the company events.

    Kontras

    The management playing favorites and making your life hell if they don't like you. Customer support being treated like crap by higher levels in the company.

    Rat an das Management

    Don't let Office Politics dictate how you treat your employees. If an employee goes above their direct manager's head in an effort to be heard, that manager shouldn't be able to get retribution.

  8. „People have passion on what they do, nice environment for growth”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Designer in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Designer in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Blizzard tries to keep the environment like a campus, where you can learn and grow for any dream positions you want to pursue. People care about diversity and respect different cultures.

    Kontras

    Communication efficiency due to working remotely from the headquarter, but the leadership team did a great job to provide yearly summit for people share experience and ideas.

    Rat an das Management

    You are the best manager, bring positive energy to the team, encourage people trying new ideas with a precise guidance to make sure things is always focused and purposeful.


  9. Hilfreich (25)

    „The job was amazing. The management, less so.”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Specialist Game Master in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Specialist Game Master in Austin, TX (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Working for my favorite gaming company, good office location, got to work with many like-minded individuals, free games, and a plethora of other benefits.

    Kontras

    The management doesn't care about the individual. I was placed on a shift that I was physically struggling to maintain and, even though I'd gone to my management about the problems I had multiple times, I was never offered any help. I was removed from special projects after being given impossible ultimatums and ultimately fired because of mistakes I was making due to a deteriorating physical and mental health.

    Rat an das Management

    Care about your reps. Please. I wasn't the last person this happened to since I was fired, and I'm sure there are others currently suffering. Depression and anxiety are real things that should be taken seriously. Especially when a rep with good numbers starts to slip -- help lift them up instead of kicking them to the curb without so much as a Final Written Warning.

    *Prior to being fired, I was not on a Final Warning. I went from a Verbal to terminated with no chance to speak up to defend myself, and though I was constantly reaching out for help with the situation I was in, no help from my leadership was given.

    **A side note, it appears that my previous review had been deleted by the employer earlier this summer. Trying to sweep bad reviews under the rug is indicative of a sour leadership and HR team. I'll keep re-posting my review, as that is my right to do so.


  10. „Amazing culture, incredible and talented people, comfortable and inclusive work environment”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment

    Pros

    Having worked for many organizations over several decades, I have never worked for a company that even came close to Blizzard's standards...across the board. The culture is open and warm, inviting and respectful. The people are sincere, genuine, intelligent, experienced and incredibly talented. I feel like I have finally found "home." Working for the company that has given me so much joy with all of their amazing titles is like a dream come true.

    Kontras

    Not a single con. I have been blown away since I have joined Blizzard.

    Rat an das Management

    Stay true to our titles and our loyal core players while we discover new ways to reach out to more!