Arbeitgeberbewertungen für Blizzard Entertainment | Glassdoor.de

Bewertungen für Blizzard Entertainment

Aktualisiert am 16. August 2018
646 Bewertungen

Filter

Filter

VollzeitTeilzeit

4,6
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
Blizzard Entertainment President and CEO Mike Morhaime
Mike Morhaime
524 Bewertungen

646 Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Gute Unternehmenskultur”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Hamburg
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Blizzard ist ein großartiges Unternehmen und sucht innerhalb der Branche seines Gleichen. Das Gehalt ist mehr als angemessen für die verlangt Arbeitsleistung.

    Kontras

    Eintönige Arbeit, kaum Möglichkeiten sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln, steter Wandel ohne das sich tatsächlich etwas ändert

    Rat an das Management

    Die Core Values mehr schätzen und diese nicht zu Lippenbekenntnissen verkommen lassen.


  2. Hilfreich (2)

    „Customer Support”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork (Irland)
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Cork (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    - Top Kollegen
    - wenig Stress
    - gutes Gehalt und Zusatzleistungen (irische Steuern machens möglich)
    - Anforderungen sind gering
    - sehr starker Kollegen Zusammenahlt besonders innerhalb der Teams
    - Blizzard im Lebenslauf öffnet einem viele Türen in der Games Branche
    - Chancen sich innerhalb der Firma weiterzuentwickeln sind vorhanden allerdings schwieriger zu erreichen als damals

    Kontras

    - Management scheint unerfahren
    - Aufsteigen innerhalb der eigenen Position wurde stark erschwert durch neues System
    - so gut wie kein "Blizzard Feeling" im Standort Irland
    - kein Vergleich zu den Bildern und Erfahrungsberichten die man aus Irvine kennt. Es sind im Grunde 2 verschiedene Welten
    - Customer Support ist auch in dieser Firma nur eine notwendige Abteilung. Man hört selten bis kaum Lob vom HQ

  3. „Working for a few hours at gamescom”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Pros

    Great atmosphere
    Lots of free merchandise

    Kontras

    Very tight schedule
    You are basically locked for the entire time which means you'll eat at Blizz catering and you shall not leave the Blizz area


  4. „Customer Service Representative”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt
    Ehem. Mitarbeiter - Student in Ingolstadt
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Blizzard Entertainment gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Site: Europe, Ireland: Great Team Spirit, Proud Employees, Good Process Management, Good Pay, Modern Office Equipment, Play Games during your Break, Great Core Values, Good Benefits (free language courses, virtual training), Great Teambuilding Events, Everyone is approachable

    Kontras

    Site: Europe, Ireland: Working in rotating Shifts (Nightshift, Eveningshift, working saturdays/sundays), climbing the career ladder can take quite some time (fixed timeframes in which you can not climb up another step), no home office, sometimes stressful

    Rat an das Management

    Site: Europe, Ireland: Keep up those core values! Strengthen your baseline employees and listen to them, give people even better career opportunities!


  5. Hilfreich (1)

    „Gudreview”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Software Engineer in Madurai (Indien)
    Akt. Mitarbeiter - Software Engineer in Madurai (Indien)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    Active participant Less work time space

    Kontras

    Too repeated No trans no holiday

    Rat an das Management

    More redundant


  6. Hilfreich (1)

    „Great place yo enjoy your work and work on own development!”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Game Master in Cork (Irland)
    Akt. Mitarbeiter - Game Master in Cork (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Über 5 Jahre)

    Pros

    * Work related to computers games. What could be better?
    * Surrounded by likeminded gamers even or manager level. You are even encouraged to play games.
    * Great Core Values,
    * Transparency in most processes,
    * Listen to their employee opinion. You can really make a difference.
    * Lots of investments in your development. Great place to learn and upskill yourself.

    Kontras

    * Location. While office itself meets the standards of Blizzard, the quality of life in the town getting worst with each year. If you choose this office, be sure that you hate sunny weather otherwise you might become be very unhappy.
    * Cost of life/salary. While they do their best, prices rise in Ireland even faster, and at some point, you might just not have any money left, especially if you are a family person.
    * Lack of opportunities in the local office. To be clear - there are lots of opportunities if you are open for relocation to other offices, but otherwise, there are very few opportunities with very tough competition.

    Rat an das Management

    * I would really suggest looking into if you would like to keep staying in Cork. It might cost a lot of extra to maintain competitive salaries in the local market.
    * Would suggest extending variation of different opportunities within in you Irish office to keep talented people in Blizzard.


  7. Hilfreich (2)

    „Not your usual call center (yet)”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service in Cork (Irland)
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service in Cork (Irland)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (Über 8 Jahre)

    Pros

    Best company culture in the world. Easy to connect with people. Geek ambient. You can be yourself and bleed your passion in your interactions with your customers.

    Kontras

    Extremely controlled in your shift. You sometimes need to ask even to go for the toilet just in case the customers won't be attended.
    For non majoritary languages (not English or German) the shift, holidays and career advancements are pretty limited.
    New employees have to compensate for the long-tenured low-performing colleagues.

    Rat an das Management

    Words don't reflect policies when you say that Customer Support is very valued in the company. It's not. Wages are not competitive and micromanagement is over the roof. Every single Customer Support employee who leaves and keeps working in the Customer Service industry confirms that they get better wages or better work/life balance.
    Get rid of the toxic employees and start investing in those who give you real value. Treat your employees well, and this will reflect in how customers are valued.

  8. „Senior manager”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment

    Pros

    Come if you're Director
    Only Director - a Not good benefit to others.

    Kontras

    If you're not Director, do not apply for it.

    Rat an das Management

    Do not increase benefit only for Director


  9. „Overall a great place to work”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment

    Pros

    The best thing about Blizzard is the people—people are passionate, driven, smart and kind. While it's difficult to make such a blanket statement, for the most part it's been true. If you want a place where people are more than coworkers and you get to do what you're passionate about alongside people who are passionate about their areas too.

    Kontras

    It is definitely a place that's very dependent on who you know. While that's easy for some, for others it is not. It is not necessarily a con depending on how you see it, but opportunities are dependent on this—where is it not?

    Merit is taken into consideration too but not without your network.


  10. „Good Place to Work”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Associate PR Manager in Irvine, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Associate PR Manager in Irvine, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Blizzard Entertainment (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Great place to work. Very satisfied.

    Kontras

    Promotion opportunities seem to be limited.


646 von 695 Bewertungen angezeigt
Filter zurücksetzen