Brandwatch - Talent, Ideas, Values, Trust, and Graft | Glassdoor.de
  1. Hilfreich (3)

    „Talent, Ideas, Values, Trust, and Graft”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Senior Network Engineer in Brighton, England
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 5 Jahre bei Brandwatch gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Brandwatch is a place that fosters creativity and talent, and goes out of its way to provide a modern and dynamic work place. If you are the kind of person willing to roll your sleeves up and get stuck in, to do whatever it takes to get things done with the highest quality, and brave enough to challenge things when you believe things can be better, then you will fly in this environment. It is not about being... the smartest person, although their is a fantastic, almost intimidating, pool of young talent. Brandwatch is about being willing to contribute your best, and when mistakes do happen, their is no blame culture, only support. I have always been impressed with the level of support both personal and professional the company gives, qualities too often diluted in equally sized and larger companies. These factors have created an environment and a technology stack which is constantly in a state of change and evolution. This naturally brings other challenges, but the accompanying opportunities are met with open and willing vision if you can break ideas down clearly for upper management. In turn this has produced some genuinely cutting edge SaaS products. The willingness to regularly reevaluate itself, upgrade, invest in and refactor technologies where appropriate has provided products that will more easily maintain relevance and move with market changes. As an engineer, I personally have loved the willingness to experiment and explore technologies to find the competitive edges. This flexibility and financial trust allowed myself to design and build efficient and cost effective infrastructure using a mixture of open source and best of breed offerings.

    Mehr anzeigen

    Kontras

    One of the hardest periods for any business which has been successful in receiving VC funding, after surviving the challenges associated with incredible rates of growth, is the period where a company must transition from a loss leader, into a financially viable business while still challenging and disrupting the market. Such a period of transition naturally imposes changes in culture and company dynamics that can... be tough, but I have remained impressed with Giles Palmer's diligence towards his early values and resistance to the negatives of these changes. All in all, compared to other companies with similar success stories, Brandwatch has done a good job at keeping these growing pains to a minimum.

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Brandwatch is first and foremost a technology company, however the middle management layers need to be stronger in engineering topics to communicate more effectively in both directions.

    Brandwatch2017-04-04
  1. Hilfreich (2)

    „Herausragendes, schnelles Unternehmen mit zahlreichen Möglichkeiten.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - UX-Architekt in Stuttgart
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer
    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Brandwatch als Vollzeit

    Pros

    Brandwatch ist ein spaßiges, energisches und kreatives Unternehmen mit passionierten Mitarbeitern.Die Führungsetage ist zielgerichtet, offen, weiß gute Arbeit zu schätzen und äußert konstruktive Kritik. Die Kollegen sind zuverlässig und kooperativ, was sie zu tollen Teamspielern macht. Man kann sich sicher sein, dass die eigene Meinung bei Kollegen und Geschäftsführung Gehör findet. Die einfache Kommunikation... zwischen Teammitgliedern sorgt für ein ideales agiles Arbeitsumfeld.

    Mehr anzeigen

    Kontras

    In einer schnell wachsenden Firma zu arbeiten bedeutet, eine erhebliche Menge Arbeit zu erledigen, was sich manchmal negativ auf die Work-Life-Balance auswirken kann.

    Brandwatch2014-08-10
  2. Hilfreich (1)

    „Tolles Team, tolles Produkt und toller Arbeitsplatz”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Berlin
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer
    (Übersetzt aus dem Englischen)

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Brandwatch (Vollzeit)

    Pros

    Brandwatch ist eine internationale Firma mit einem sehr offenen und motivierten Team. Es fühlt sich toll an, Teil dieses Teams zu sein und dabei mitzuwirken, die beste Social Media Monitoring Plattform für die Welt zu machen und zu voranzutreiben :) Die Aufgaben sind sehr interessant und die Atmosphäre in den Büros ist wirklich gut.

    Kontras

    Da es sich um eine schnell wachsende Firma handelt, verlangt Brandwatch viel von seinen Mitarbeitern. Das führt manchmal zu langen Arbeitszeiten und kann ein bisschen stressig sein.

    Rat an das Management

    Macht weiter mit der guten Arbeit!

    Brandwatch2014-03-28

Mehr Bewertungen zu Brandwatch entdecken.