Appway - Interesting stepping stone, don't stay too long | Glassdoor.de

„Interesting stepping stone, don't stay too long”

Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in Zürich

Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Appway gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Good career opportunities if you take advantage of the chaos and take charge of your own career development. Opportunities to travel, work abroad or take responsibility in new positions as the company grows. Many excellent colleagues, both on a technical and on a personal level.

Compensation is closer to a startup than an international medium-sized business. Raises are small and hard to get, even when you take on over more demanding roles, since that often happens informally (so make sure you cut a good deal when signing). Little opportunities for further training that can be useful beyond Appway (only product-related trainings). The consolidation of internal processes is lagging behind... company growth. This has led to tensions between product development and consulting services.

Get expert coaching to cope with company growth and meet the needs of clients and employees. From the employees perspective, HR management (beyond recruitment) is a big pain point.

Appway2015-06-29

Reaktion von Appway

October 12, 2015HR Manager

Thank you for taking the time to write this review. As we grow, pains are normal and we have identified that HR is one such necessary change - Since July of 2015 we have increased our HR team and provided regional support to alleviate this issue. We will continue to try to improve step by step!

„Nette Verpackung, fauler Inhalt”

Ich habe für mehr als ein Jahr bei Appway gearbeitet (Vollzeit)

Pros

Viele gute und engagierte Kollegen, flache Hierarchien, Kaffee und Obst for free, gute Life-Work-Balance (Top-Management arbeitet fast ausschließlich von zu Hause)

Qualitativ sehr minderwertiges Management beschäftigt sich nur mit sich selbst, Machtspielchen, Politik, sinnlose Meetings, ständige Umorganisationen anstelle von Lösungsfindung

Nehmt die Glassdoor-Reviews ernst

Appway2018-08-27

„Versucht weiter sich wie eine Startup zu benehmen”

Akt. Mitarbeiter - Systems Architect in Zürich

Ich arbeite bei Appway (Vollzeit)

Pros

- Flexitime und Homeoffice möglisch - gutes Arbeitsort - viele Einzelverantwortung möglich - Standardisierte Trainings (aber nür auf Appway geziehlt) - CEO versucht eine Kultur zu schaffen und ist in der Firma seit den Anfang

- wenig Erfharende Mittarbeiter (z.B. Mittelmanagement hat eher nür erste Erfahrung) - tendential chaotisch und nicht organisiert (viel auf mittarbeiter gesetzt) - HR einfluss limitiert (eher wie eine Startup) - wenig auf mitarbeiter Investiert und ehere keine Training möglichkeiten (ausser Appway) - unklare Karriere - sehr viel Einfluss vom Chiasso Office (clan). Italienisch ist quasi nötig.

- Verantwortung wird of auf Mittarbeiter delegiert - HR scheint nicht die Angebote für die Mittarbeiter nicht verbessern zu können, zu wollen o. daran nicht Interessierte zu sein (gar keine Vorteilen als Appway Mitarbeiter)

Appway2017-03-09

Mehr Bewertungen zu Appway entdecken.