Arbeitgeberbewertungen für Alaska Airlines | Glassdoor.de

Bewertungen für Alaska Airlines

Aktualisiert am 17. April 2019
456 Bewertungen

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3,6
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
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Befürworten Geschäftsführer
Alaska Airlines President & CEO Bradley D. Tilden
Bradley D. Tilden
261 Bewertungen

Mitarbeiter-Bewertungen

Sortieren: BeliebtheitSterneDatum

  1. „Great Company but pay is little”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - CSA - Customer Service Associate
    Akt. Mitarbeiter - CSA - Customer Service Associate
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alaska Airlines (Über 5 Jahre)

    Pros

    nice rich benefits, free flights, profit share

    Kontras

    very little pay been here 5 years and per contract only making 16.01 an hour and I cant use the benefits when I barely make a living

    Rat an das Management

    If you want us to treat passengers nice treat your employees nice and if you don't then pay us to be nice. they buy cushioned chairs for conference room that they use once a year but employees take their lunch on hard chairs everyday that just as little as it shows how management cares for employees


  2. „Fun but stressful”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Services Agent
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Services Agent

    Ich habe in Vollzeit bei Alaska Airlines gearbeitet

    Pros

    Fun work environment, free flights

    Kontras

    Stressful, everything is seniority based

  3. „Flexibility”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Flight Attendant in Seattle, WA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Akt. Mitarbeiter - Flight Attendant in Seattle, WA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alaska Airlines (Über 3 Jahre)

    Pros

    Flexible and great benefits

    Kontras

    Being away from family


  4. „Alaska work life”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Anchorage, AK (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Anchorage, AK (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Alaska Airlines gearbeitet (Über 3 Jahre)

    Pros

    Great co workers, and travel benefits

    Kontras

    Deal with a lot of rude passengers on the daily and the pay is not so great


  5. „Losing it's luster”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Negativ Geschäftsführer

    Pros

    Nice coworkers. Flight benefits if you can get on a decent flight.

    Kontras

    Pay is low. Being kind hearted is one of the values but only for customers, not by managers to staff. They said Virgin America would renew Alaska's culture but that turned out to be lip service. It's pretty much old Alaska again.

    Rat an das Management

    There are a lot more good places to work that pay more than there were before. You're going to have a harder time hiring good people, lose your best ones, and be left with mediocre ones if you continue to treat your employees less than your customers.


  6. „Great Company!”

    StarStarStarStarStar
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Ich habe in Vollzeit bei Alaska Airlines gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    The pros were definitely the perks

    Kontras

    Not many cons other than the pay


  7. „Poor management”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - CSA
    Akt. Mitarbeiter - CSA
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alaska Airlines

    Pros

    The Flight benefits are nice

    Kontras

    No control over schedule no life

  8. „Broken Company”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich arbeite in Vollzeit bei Alaska Airlines (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Challenges and learning never stops.

    Kontras

    Politics, politics, politics. Management wants to get work done quick without providing proper resources. Employees are overworked with not so great pay. Management does not value hard work and sacrifices. Culture is toxic.

    Rat an das Management

    Valuing your employees’ work and sacrifices will fix this company.


  9. Hilfreich (2)

    „Look for another Airline”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Agent in Los Angeles, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Agent in Los Angeles, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Vollzeit bei Alaska Airlines gearbeitet (Weniger als ein Jahr)

    Pros

    friendly co-workers, wore a uniform so that saved alot of time picking out something to wear, flight privileges.

    Kontras

    Management are rude, very picky, you can not be late no matter what. They consider 1 min as late and your written-up. If you have 3 in a year your fired, new hires get night shifts, work on weekends and every holiday. Travelers could be extremely pushy and nasty. This was the worst job Ive ever had.

    Rat an das Management

    Try being polite and patient, they are always mad due to customers being upset and it all comes down to you. Try Smiling and look like they enjoy their job.


  10. Hilfreich (1)

    „A difficult place to work”

    StarStarStarStarStar
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung & Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in San Francisco, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Ehem. Mitarbeiter - Customer Service Representative in San Francisco, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Empfiehlt nicht
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zu Geschäftsführer

    Ich habe in Teilzeit bei Alaska Airlines gearbeitet (mehr als ein Jahr)

    Pros

    Free Flight Benefits. But they are restricted and not easy to get.
    Strong Union.

    Kontras

    Existing employees are cold & unwelcoming. Most employees at the counter have been doing the same thing for too long and are vocal about their criticism of the company. Depressing, especially for a new employee. Employees are protected by a union but they abuse the privilege & try to use it to fight management.

    Rat an das Management

    Take a lesson from the TV show, Undercover Boss & spend time actually observing the break rooms and observe customer interaction to get a real-world perspective.