Arbeitgeberbewertungen für Air France | Glassdoor.de

Bewertungen für Air France

Aktualisiert am 10. Sep 2019

Zum Filtern von Bewertungen müssen Sie sich entweder oder .

299 Bewertungen gefunden

3.9
SternSternSternSternStern
BewertungstrendsBewertungstrends
78%
Würden einem Freund empfehlen
70%
Befürworten Geschäftsführer
Air France CEO Anne Rigail
Anne Rigail
16 Bewertungen
  1. „Good company to work for.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Airport Agent Leader in Rio de Janeiro
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite bei Air France (Teilzeit)

    Pros

    Good benefits, transparency, nice work enviroment

    Kontras

    Few chances to grow inside the company

    Rat an das Management

    Keep valuing your airport agents...they make a difference at the customer travel experience!

    Air France2018-05-15
  2. „Maintenance Program and Reliability Lead Engineer”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Aircraft Engineer in Paris
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich arbeite seit mehr als einem Jahr bei Air France (Vollzeit)

    Pros

    A company very opened internationally

    Kontras

    There are too much strikes

    Air France2018-04-19
  3. „A great company to work for and to be proud of.”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Flight Attendant in Roissy-en-France
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich arbeite seit weniger als einem Jahr bei Air France als Vollzeit

    Pros

    Big company so big advantages: Cheap flights Deals on hotels and holidays Good salary Vouchers twice a year + more if children

    Kontras

    Difficult to make a difference in the crowd. Work conditions are getting worse due to Gulf companies competition.

    Rat an das Management

    Be more creative to find ways to reduce costs, hitting the salaries is a cruel lack of imagination..

    Air France2018-03-30
  4. „Distribution Analyst”

    SternSternSternSternStern
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 

    Ich arbeite bei Air France (Vollzeit)

    Pros

    Very good company to work for.

    Kontras

    The building is quite isolated.

    Air France2018-03-07
  5. Hilfreich (5)

    „Not worth the headache”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Passenger Service Agent in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe weniger als ein Jahr bei Air France als Vollzeit gearbeitet

    Pros

    Flight benefits are literally the only reason people stay here. They kick in 6 months after you start. Low cost domestic flights on other airlines. Only buddy passes on Air France flights.

    Kontras

    Management is poorly trained. They’ll email each other instead of confronting employees on issues. Obvious favoritism. They told us we weren’t worth more than minimum wage pay and if we don’t like it we can leave. When things got hectic at the airport managers were nowhere to be found leaving employees to figure everything out themselves.

    Rat an das Management

    RETRAIN YOUR MANAGERS! Respect employees!

    Air France2018-03-22
  6. „Great working experience”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter 
    Empfiehlt
    Neutrale Prognose
    Keine Meinung zum Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 3 Jahre bei Air France gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    There are lots of opportunities in the company for career development. It's great to work within a large and international team and the people are all very friendly.

    Kontras

    I did not encounter any cons really, management is listening to feedback and new ideas are welcome and taken on board.

    Air France2017-12-20
  7. Hilfreich (5)

    „Try Delta, Jetblue, or Alaska first (Last Resort before Handling Company)”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - PSA in New York, NY
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als ein Jahr bei Air France gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Flight Benefits (after 6 months of service) Good Health Insurance (low co-pay) Paid Lunch (for now) Staffing hours are only between (10am and Midnight [with no flight delays])

    Kontras

    PAY! (non-competitive and always wants more for less// as of now they pay minimum wage) Bad Management (they will do anything before they blame themselves) They Pick Favorites (if your not one good luck!) No Work/Life balance you HAVE TOO work 160 hours per month you can't give away shifts, you can only trade Always short staffed (VERY HIGH TURNOVER) If you don't work in France the company doesn't... care about you There are to many egos and they don't work as a team The flight crews are always rude and difficult if you are not french or french speaking There are no growth opportunities beyond gate lead, arrival lead, and/or Agent 1

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Listen to your staff because many just want to see the company succeed and do better. There should be more rewards for people that want to strive to do better and go above and beyond to do better. You should make the station feel like they aren't scared for their jobs and that they can be open with management including floor and upper management and that they won't get fired for voicing there concerns

    Air France2017-12-08
  8. „Focus”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Akt. Mitarbeiter - Customer Service Representative in Wembley, England
    Empfiehlt

    Ich arbeite seit mehr als 10 Jahren bei Air France (Vollzeit)

    Pros

    I really enjoy to work as a Customer Care Agent

    Kontras

    I become aware of serious issues that sometimes passengers go through.

    Air France2017-11-04
  9. Hilfreich (1)

    „HR Manager”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Human Resources Manager in Warschau
    Empfiehlt
    Positive Prognose
    Befürwortet Geschäftsführer

    Ich habe für mehr als 8 Jahre bei Air France gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    respect of superiors , travel benefits , good working atmosphere , teamwork , trainings at HO

    Kontras

    dynamic business environment influenced by different factors

    Air France2017-10-11
  10. „Decadent”

    SternSternSternSternStern
    • Work-Life-Balance
    • Kultur & Werte
    • Karrieremöglichkeiten
    • Vergütung und Zusatzleistungen
    • Führungsebene
    Ehem. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter in London, England
    Empfiehlt nicht
    Negative Prognose
    Stimmt gegen Geschäftsführer

    Ich habe bei Air France gearbeitet (Vollzeit)

    Pros

    Multicultural environment. Some interesting people. Standby tickets are good if the plane is empty.

    Kontras

    Paying for standby tickets and difficulty to use it as planes are often full. Working for many airlines at the same time with different procedures and incompatible systems. Ineffective training and lack of competent support. Supervisors often don’t know how to help Customer suport agents. Information searching tools often gives conflicting information. Phone line issues with “static shock” causing long term... hearing problems. Toilet time is measured and part of you performance, not healthy. Issues with payslip and extra time worked; you end up giving up as you need to check it constantly. Criticism and gossip behind your back and Management backing up bullies. Complaints are not followed properly and it may turn against you. Lack of trust in all levels. Mishandling of personal data. Unsafe place to work .

    Mehr anzeigen

    Rat an das Management

    Make procedures simpler. Take effective action to improve training and support agent’s needs. Appreciate and motivate your frontline department. They are the face of your business. Improve your recruitment process and employ more staff to alleviate pressure. Make this company great again.

    Air France2017-10-25
299 Bewertungen gefunden
</>Einbinden