Arbeiten bei Sledgehammer Games | Glassdoor.de

Überblick über Sledgehammer Games

Foster City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
51 bis 200 Mitarbeiter
Activision
2009
Privatunternehmen
Computer-Hardware & -Software
Unbekannt / Nicht zutreffend
Unbekannt

Bewertungen für Sledgehammer Games

3,4
StarStarStarStarStar
BewertungstrendsBewertungstrends
Würden einem Freund empfehlen
Befürworten Geschäftsführer
(kein Bild)
Aaron Halon
0 Bewertungen
  • Hilfreich (5)

    „A Company in a Transitional Period”

    StarStarStarStarStar
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter
    Akt. Mitarbeiter - Anonymer Mitarbeiter

    Pros

    - Dev teams are made up of mostly good people that are passionate about making the best games possible

    - Studio has a culture of playtesting and sharing feedback

    - Learning opportunity to work with a large team on the biggest AAA franchise around

    - New studio head has more trust from people on the ground. There's a lot of work to do to reform studio culture, but I think he's pushing in the right directions.

    Kontras

    - Industry low pay for the area, underwhelming bonuses

    - No company pride; people bond/gossip over their mistrust of HR/Recruiting/Leadership/Activision as there is little transparency. There is often a discrepancy between our stated company values and our daily practices.

    - Contract system is predatory. Many contract employees are strong contributors, but are kept on contracts for 1-2 years and then let go.

    - Staffing per department is inconsistent and teams generally run lean due to headcount limitations; some teams have very bad crunch while others have more manageable schedules. Crunch is never "mandatory" but it's pressured by the culture, which creates the same result.

    - Management has scoping issues, which caused us to ship a buggy game with broken features and damage the company reputation. Constant content updates create a myopic mentality of cramming in changes at the very last minute rather than focusing on stability.

    - Philosophy of downsizing after every project and reloading for the next game limits ability of company to retain talent in order to make the leap from making 80% games to 90% games.

Alle 57 Bewertungen anzeigen

Vorstellungsgespräche bei Sledgehammer Games

Erfahrung

Erfahrung
56%
11%
33%

Einladung zum Vorstellungsgespräch

Einladung zum Vorstellungsgespräch
40%
30%
30%

Schwierigkeit

3,0
Durchschnittl.

Schwierigkeit

Schwer
Durchschnittl.
Leicht
  1.  

    QA Tester-Vorstellungsgespräch

    Anonymer Bewerber im Vorstellungsgespräch in Foster City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)
    Kein Angebot
    Negative Erfahrung
    Leichtes Gespräch

    Bewerbung

    Ich habe mich online beworben. Der Vorgang dauerte 2 Wochen. Vorstellungsgespräch absolviert im September 2017 bei Sledgehammer Games (Foster City, CA (Vereinigte Staaten von Amerika)).

    Vorstellungsgespräch

    Very unprofessional took weeks to set up in person interview. Sent out response emails and never got a reply. Interview process was easy. Being passionate for the position doesn't get the job.

    Fragen im Vorstellungsgespräch

Alle 10 Gespräche anzeigen

Auszeichnungen und Preise für Sledgehammer Games

Teilen Sie uns mit, wenn Arbeitsplatz- oder Branchenauszeichnungen nicht berücksichtigt wurden – Auszeichnungen hinzufügen

Sie arbeiten bei Sledgehammer Games? Teilen Sie Ihre Erfahrungen.

Sledgehammer Games
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
  • Star
 
Zum Bewerten klicken
oder